Friday, September 18, 2015

Jujurlah sajaaaa aku tak mengapaaaa

semalam waktu aku on the way drive balik rumah, macam biasa aku duk kt lane kanan. aku kan suka drive laju ajet ajet impak maksima. lepastu kereta depan aku kemahen lembab kedek kedek. aku pn cucuk cucuk angin kt dia. terus dia bg signal ke kiri.

"heh bagus juga kau faham. senang kerja aku" aku pun tekan pedal minyak nak kasi nampak la mcm mana contoh tauladan yang baik kalau kau nak stay di lane kanan. alih alih aku tengok kiri bukan main kereta dia dah 12 batu ke depan. dia pn dah tekan pedal minyak baik punya.

kungajaqqqq. habis kalau kau boleh bawak laju yang kau kedek kedek kt lane kanan tadi apahal? kau saje nak tunjuk walaupun kau duduk lane kiri kau boleh bawak lagi laju drpd aku kan? ini satu penghinaan tahu tak? mcm sengaja la kau nak cakap "kau nak sangat duk lane kanan kan? hah amek la. tp apa apa pun kau akan tetap di belakang aku! kereta berkuasa 2.0! HAH HAH HAH good bye loser"

ok lah. bye.

yang benar,
pemandu viva 0.5 cc.

Sunday, May 10, 2015

Teringin nak buat dubsmash tapi takut takde orang like. Hurmmm.

Makin seriau aku tengok trend org sekarang bg nama anak. Kalau dulu nama watak dalam novel alaf 21 tu pun dah boleh buat aku rasa nak terajang sliding door rumah jiran. Ini kan pula nama anak orang sekarang. Memang boleh buat bersepai meja solek datin rosmah. 

Nama nak ala ala omputeh. Masalah nya kalau kau mmg kawen dgn omputeh yakni kemudian nya anak kau bermuka kacukan pan asian mcm ashraf sinclair (tengok. waima parents ashraf pn bg nama dia ashraf. Idok ler pharrell ke) takpe la juga kan. Sajak sgt lah tu bak kata makcik makcik rewang kt kg teras jernang ni.

Ini kawen sesama melayu anak muka melayu kulit kulit melayu hidung hidung melayu perangai perangai (eh yg ni xde kaitan kut sis) tetbe nama nak josephztx correlle mahmood al khudeer (kena ada nama melayu arab sikit kt hujung. Baru nmpk infusion dia tu). Tak sesuai la hoi. Tak caye cuba kau pergi tanya humud al khudeer. Apa? Tak kenal sape humud al khudeer??? Takkanlahhhh. Yang kau tersengeh sengeh sambil ngadap video dia sampai dua ratus enam puluh lapan kali ulang tu mendenyaaaa. Siap share dgn caption "ala cuweetnya. Ngape aku pn senyum sekali dengan dia ni" "Bergetar tulung rusuk kiri titeww" "Ku terima pinangan mu dengan doa qunut"  Jangan ingat aku tak stalk facebook korang. 

Alaaa huda kau dah kenapa? Suka hati la anak aku. Bkn anak kau. Nama anak aku british inspired kau yg panas apahal? Aku ni pengguna tegar produk quputeh. Salah ke aku nak bagi nama anak aku ala ala omputeh? Aku bukan apa. Aku risau je nanti masuk sekolah anak kau ni kena bahan dengan rakan sekelas. Kalau kena bahan dgn rakan je takpe lagi wei. Kalau kena bahan dengan cikgu? Makcik cleaner? Makcik kantin? Tukang kebun sekolah? 

"Awak apasal nama nak edward acah acah hero twilight saga plak. Cikgu tengok muka awak ni lebih kepada hero filem amir dan lokman ke laut. Secara literal nya pun mmg muka awk ni ke laut. Celah mana datang nya edward tu? Apa mak bapak awak hilang punca ke masa bg nama awk ni?"

"Eh engkau makan lepat pisang ke? Nama kau kan jacob. Kau kena makan biskut jacob je. Kah kah kah"

Mau anak kau pulang sekolah menangis nangis ajak kau pergi mahkamah angkat sumpah tukar nama dia. Tak ke horror. 

Tapi kalau dia ajak kau pergi mahkamah tuka nama pun takpe lagi. Kalau dia ajak kau pergi korea nak buat plastik surgery mcm mana. Nak sekufu kan muka dengan nama katanya. Camne tu. 

Pun begitu, kalau kau bertegas juga nak bagi nama anak macam tu, takpe la. Ikut la masing masing. Gst kau bayar sendiri juga. Bukan aku tolong bayarkan pun (eh tetibeee). Tp kalau engkau orang perasan, biasa nya lah ye biasa nya, org yg nama kampungan ni lg kacak/jelita drpd org yg bernama urbanlicious ni.

Betul. Tak tipu. Contoh dia mcm. Siti saleha. Nur fathia. Norjuma. Nurul Huda Rahim. Oh eh. Apa ni. Benci lah. Tetibe ending mcm nak up diri sendiri.

Ah cuba lah engkau orang bagi cth lain. Sis nak pergi usha #dubsmashmalaysia. Sis suka layan dubsmash ni. Kelakar. Memasing muka nak feeling lebih aje. Beria ia muka  diaorg ni. Kening cantum ada. Mata juling ada. Bibir terjuih herot berot ada. Yang siap dengan props pun ada kate kauuu. Kau mampu? 

Terhibur sis nengoknya. Maklum la sis ni jenis mudah terhibur. Tapi sis pun jenis mudah terdebik. Harap harap tak terjumpa la orang orang yg buat dubsmash ni kt luar. Bukan apa. Risau kalau terdebik gara-gara terlampau terhibur. Hahahahambar sis. Okbai. 

Sunday, December 7, 2014

Umar Al Faruq nama dia.

Semalam mama saya genap 28 tahun. Hari ni saya genap 3 bulan! Terima kasih mama sebab keluarkan saya. Seluas dahi artis artis korea yg kemudian kaver dgn gaya rambut sarang burung tu, luas lagi kasih sayang sy terhadap heyy mama cita nega ayaiyaiyaiyai!


Saya tahu agak dramatik proses pengkeluaran saya. Tp tidak lah sedramatik kakak kakak dan abang abang yg kena ambil upsr berulang kali tu. Dgr khabar org ckp apa sgt lah upsr tu. Tayah la beria nak reseat bagai. Heyyy itu minda kelas ketiga tu. Upsr penting hoccayyy. Tgk mama saya. Upsr dpt satu ke dua A entah. Tu pasal blaja smpai master je. Kalau dpt 5A upsr mesti dh jd profesor emiritus. Uhus uhus uhus. 


So sy ni kira ok lg ka kan. Tak la dramatik sgt sgt. Mama jgn risau. InsyaAllah saya akn jd ank yg soleh supaya sejuk perut mama nnt. Sesejuk embun pagi. Eh embun sejuk ke suci? Konpius la mama. Ahhh sesejuk losen aloe vera je la. Kan senang gitu.


Kalau tak sejuk juga nnt sy tolong letak ice pack jenama autumnz. Heh heh. Rilek la mama. Jgn marah. Apa org umur 28 ni keje mmg nak marah org je ke mama?


Sy tgk boleh tahan simba the lion king mama dgn kakak sarah. Singa pn tak sesinga mama. Mama ni mama ke singa? Ke mama singa? Eh pening la sy mcmni.


Daddy pn jd mangsa. Kdg kdg bkn main bersepai pinggan mangkuk dlm sinki tu mama kerjakan. Amboi mama. Kalau mama menantu haji ismail group logik juga mama nk buat gitu. Ihiks.


Ngape gitu ma. Bebwk ngucap istigpar bebyk. Mmg gini ler ada anak dua. Itu belum sy besar lg. Hah Hah. Jgn mama lupa sy ni hero. Mama tak tgk ke hero filem hindustan mcm mana. Dia punya kasi penerajang kt org siap bersepai cermin sana sini padahal tendang kaki tak sampai pn. Effect lebih tu penting. 


Kang sy dah pandai meniarap menyelar merangkak menjilat lantai menelan tahi cicak bagai saya ingat level stress mama lg mencanak canak naik nnt.


So you better be prepared mentally and physically starting from now. Yes i mean now. Ecewah. Speaking uh. Hari hari cuti gini speaking sedas dua feel dia mmg lain mcm sikit. Rasa mcm dato' dato' baru balik dr europe trip gitu.


Ok lah mama. Penat dah sy ni. Kesimpulannya mama sentiasa lah bertabah ye dgn kakak sarah daddy dan juga saya. InsyaAllah besar ganjaran nya ye mama.


Mana tahu dpt mini cooper ke. Boleh sy tumpang sekaki pergi rumah pengasuh. Hihi. Duniawi semua tu mama. Yg penting ukhrawi. Mana tahu peroleh syurga ke kan.


Ok boleh ye mama. Langkah pertama mama boleh pergi basuh kain sekarang. Dah mcm mount midoriyama dah sy tgk baju kotor dlm bakul tu. Sementara sy masih tdo ni. Kang sy dh bgn panjang plak kisah nya. Oh eh. Sy tgh tdo ke? habis siapa yg taip ni? Sy taip dlm mimpi kut. Tak smpai punchline tu mama. Har har har. Bye. 



Saturday, November 15, 2014

"Tapi suami sy tak hensem..."

Ehem. Tetiba update blog dgn tajuk serius kan. Ahaha. Tade la tajuk mcm "alaaa lama tak update" ke "alaa rindu lew" ke "blog berhabuk parah" ke "my blog needs new post! So here it is!!" Amboi gossip girls xoxo sgt yg last ni.

Sebenarnya gini ler. Aku hidup sekarang tumpu pada laki dan ank-ank je. Tak menyempat weh nak up post dgn tajuk tajuk gitu. Oh eh. Did i mention to u i hv a newborn? Ahaha. Idok la newborn sgt. Dah 2 bln lebih ank teruna sy tu. Hew hew. Alhamdulillah. Anak dah sepasang. Mini cooper je belum dpt lg. Eh tetibe plak. Hye sayang. In case u read this, no i didnt meant it. Saje je melawak dua posen sikit. Tp kalau awk nk ambil serius pn apa salahnya. Sy sudi ambil mini cooper tu nnt. Lol.

Alaaa benci la. Baru kata nak post mende yg serius. Tetiba smpai skang masih melaba. Sape tahu melaba tu apa? Mak aku slalu guna perkataan tu. Kalau kau tak tahu cer kau google "maksud melaba". Nnt dtg kt blog ni balik pastu kau komen la kt post ni. Tanya aku apa maksud melaba. Nampak tak mcm mana jerih perih usaha aku nk tingkatkan duit nuffnang aku? Ahahha. Password pn dh lupa. Cmne nk cashout duit? Puihh puihh puihhh.

Ok serious mode: ON. Ecewah. Best gk buat mende ni. Slalu tgk org buat je mode on on ni kan. Jaafar on pn mesti selalu buat. Nampak sofistikated. Ala ala ala. Dah penat nak taip. Ahahha. Aku post gamba je la bleh ka?


Kawan wasap aku pasal patient dia sorg ni. Tak boleh terima laki dia tak hensem. Cmne tu weh??? Kau agak-agak sikit. Kau dah kawen kut. Takkan baru kau nak menyesal dgn muka laki pilihan kau?

Itu lah babe. Kalau dah malaysian tu buat la cara malaysian kan. Kau tak payah nak bajet kau mat salleh. Mat salleh mmg ada yg "no honey. face doesnt matter to me. The most important thing is ur heart. Pure clean white heart lane". Gitewww. 

Tp kita malaysian ni muka mmg memainkan peranan penting. Tak caya kau tgk artis-artis yg kurang ada rupa. Maju jaya? Suam suam kuku babe. Tp apa maksud sebenar suam kuku ni? Ada tak bangsa bangsa pemikir yg sudi terangkan kt aku. I mean literally. Kuku kau suam ke? Ceh tetbe terus rasa kuku sendiri. Ahahah. Takpe kita biar socrates je yg jawab soalan ini. 

Ala huda tp cinta boleh dipupuk. Puihhhh. Itu lg menipu. Aku dah pernah cuba. Couple dgn laki yg aku rasa tidak la bekenan sgt rupa dia. Tp serius baik gilaaaa. Sayang gilaaaa kt aku. Tp bila aku date dgn dia aku rasa tak boleh blah. Muka dia tak hodoh. Cuma tak kena dgn selera aku. To be exact hidung dia pesek. (Hoiiii jahatnya kau huda clash kan org sbb hidung dia pesek. Hidung kau mancung sgt ke? Booooo!). 

Ok itu mmg tak patut. Tp at least aku tak kawen dgn dia lepastu asyik rasa nak bagi pelempang buaya je kt muka dia. Asyik rasa menyesal je kawen dgn dia sbb hidung dia pesek. Betul tak. Begini. Kita nk kawen kalau boleh utk seumur hidup. Kalau dlm masa 2 minit pn kau tak boleh tahan tgk muka dia, mcm mana nk bertahan utk 200 thn kan? 

Itu belum kira muka bgn tdo ada air liur basi sikit kt tepi bibir. Belum kira dia bersin lap hingus ada taik hidung terselet sikit kt tepi pipi. Belum kira dia mkn sambal ayam penyet wong solo terselit cili sikit kt gigi. Maksud aku dlm kondisi muka dia berpotensi tinggi utk hodoh. Faham tak?

Jadi gini. Bagi aku muka mmg penting. Sbb tu dlm islam pn salah satu ciri utk kau pilih pasangan ialah 'rupa'. Betul hati budi agama tu semua mmg lg penting. Tp rupa paling penting weh. Ahahha. Ke sbb aku yg rupalisitik? Hew hew.

Tak la. Cmni. Yg penting, kahwini lah org yg kau rasa sedap mata kau memandang. Dan jangan anggap hal rupa ni sesuatu yg remeh. Sebelum terlambat, baik kau clash kan bf kau yg kau terima sbb dia baik tu. Apa? Tak tahu nk bg alasan apa nak clashkn dia?

Senang je. "Awak. Kita clash la ye. Sbb awk terlalu baik utk sy". Alasan kengkonon suci. Gila. Kalau kau fikir logik, mana ada org tak nak org yg baik betul tak? Alasan clash ni mmg tak munasabah yet ramai je org guna. Yes aku ngaku aku pn pernah guna alasan ni. Bahaha. Eleh. Jgn nak kutuk aku sgt. Aku tahu kau pn pernah guna kan? 😈

Tak apa. Biar la nampak keji. Yg penting di masa akn dtg kau tak keji laki kau di hadapan org lain. Faham tak. Laki tu weh laki. Tiket ke syurga. Haih. Ok dah faham? Panjang plak hakak membebel. Fefeeling mcm ada column sendiri kt majalah wanita plak. Ihiks. Ok lah hakak nak pergi syiommm laki hakak. Laki hakak hensem. Alhamdulillah. Syukur. Harap dpt mini cooper. Bahahha bye!

Wednesday, November 6, 2013

Macam rindu jew. Macam rindu jew.

Rindu nak ber blogging.


Rindu nak bersengkang mata semata-mata nak menghasilkan post yang diminati ramai (masalahnya ada ke? Pernah ke post kau diminati ramai? Puihhh HAHA)


Rindu nak baca komen orang sejurus selepas up new post (sejurus apa woiii. Bajet blogger femes. Paling kuat pun seminggu lepas up post baru ada orang komen la. itu pun anonymous "hai! What a fantastic blog u hv here! Come visit mine. I follow you you follow me back yeah")


Rindu nak kelam kelibut buka new tab banyak-banyak sebab terlepas post blogger lain bila away (contoh raya balik kampung tak dapat online. Bukan. Bukan sebab takde line internet. Tp sibuk tolong nenek anyam ketupat *nampak tak permainan dia di situ*. So banyak new post yg terlepas. Lepastu menggelabah buka banyak-banyak terus. Lepastu laptop hang. Lepastu stress. Lepastu minta laptop baru kt abah. Lepastu instead of kasi laptop baru, abah kasi pelempang baru)


Rindu nak komen keji-keji kutuk-kutuk mengarut-ngarut kt blog post orang lain. (Dalam erti kata lain, membuat onar di blog orang. Haha. Lepastu ada sohabat-sohabat seangkatan plak tu yang suka buat onar jugak. So saling bantu membantu. Wonderpets sangat kan)


Rindu nak baca blog review daripada blogger lain. KIH KIH KIH (ini paling tak boleh blah. Ada pernah orang review blog kau ke woy? Ada la woy sekali dua. Sekali dua je tak payah nak rindu lah. Semak sungguh. Alaaa biar la. syasya sukew mata syasya!



Rindu nak dapat duit daripada nuffnang. Eh? Pernah dapat 2 kali je pun boleh rindu dah ke? Boleh lah. Asal lebih dari sekali kan. Kui kui kui. Kincin vole vera tak vole.



Rindu. Sumpah rindu. Haih. Nanti lah one fine day aku up post yg berguna pada bangsa agama negara dan syasya ye. Hihi.



Rindu nak tekan button publish KAH KAH KAH oke nak tekan sekarang bye bye bye.

Sunday, May 12, 2013

Masih hidup (heh?)

Hyeeee. Ya Allah lama gila tak jenguk blog. Sejak ada instagram ni hari hari aku duk stalk pic retis retis. Stalk pic bby bby comel pn ye gak. Mcm bby atitaharis tu. mak aih comel kemain. Tp paling tak tahan bila tgk komen komen org kt situ. Kannnn! Masing masing nak tag pakwe or suami sambil @uzairasri nak cmnieww gakkk hew hew hew (ini contoh je kau jgn nk search plak ig laki aku. Tetibe. Haha). I mean, ank kau nnt sah sah ikut muka kau atau laki kau (err melainkan ada isu infidelity ya). Takkanlah tetbe ank kau keluar nk muka mcm miranda kerr pulop (hoi huda bkn dulu kau harap ank kau keluar muka mcm suri cruise ke? KAH KAH KAH diam lah kau. Aku dah insap la ni).

Tapi takpe lah. Masing masing la kan. Berharap tu tak salah. Berangan tu yg bikin gua panas. Eh tetibe. Entry tade hala tuju. Sbnrnya aku nak apdate kisah kelahiran anak aku. Tp tetbe tgk ada post ni dlm draft. Ate abiskan dulu la yedok? Baru buat new post. Wahahah. Oke. Dah nak post (nak jugak post wlpn mcm sampah masyarakat. Puihhh suka hati aku la). Byeeee. 

Tuesday, January 1, 2013

Syaiton yg direjam (title dramatik sgt)

Rinduuuuu nak apdate blog. Tp entah kenapa mcm ada syaitonnn malas yg bertepek kt dahi aku ni. Tiap kali nak apdate blog, syaitonn tu jerit "JANGAN JANGAN! TAYAH TAYAH!" Entah apa yg dia dengki sgt dgn aku pn aku tak tahu la. Ada gk aku cuba slow talk dgn dia. Aku ckp nnt duit nuffnang aku bg la separuh kt dia. Tp pandai plak tu dia menjawab "AH! KAU INGAT AKU TAK TAHU YG DUIT NUFFNANG KAU TU CUMA SEKANGKANG KERA?! NAK BG SEPARUH KUNUN! HAK PTUIHHH!"  Perghhh. Jilaka tau syaitonnn ni. Dasar syaitonn punya syaitonnn. Perangai serupa iblis.

Jadi begitu la kisah nya kenapa blog aku dah tak sering di apdate. Maka dgn kedatangan 2013 ni, aku harap syaitonnn tu boleh bertepek di dahi org lain plak. Agar aku bleh sering apdate blog. Hihi. Agar duit nuffnang aku bleh bertambah lebih banyak. Hihi. Agar hasrat aku berkereta kan mini cooper bleh tercapai. Amboi over. Kah kah kah. Oke la dah habis. Bye bye bye.

Eh eh. Lupa. Happy twenty thirteen yawww! Semoga azam kalian semua tercapai. Azam aku nak lebih gigih apdate blog. Lolololo tak ilmiah sungguh. Duniawi sungguh. Haha. Oke la oke la. Azam aku nak jd isteri dan mama yg mithali. Gitewwww sangat! Ukhrawi kan? Hihi. Oke dah bye.


P/s: jgn riba anak time tgh apdate blog. Nnt siku kau terkena kt muka dia. Haha. Sian anak mama ni :p

Wednesday, October 17, 2012

Sy dh keluar!

Hihi. Alhamdulillah. Sy dh selamat keluar hari sabtu haritu. Berat sy 3.4 kg. wuhuuu. Membesar dgn penuh kecemerlangan dlm perut mama. Mmg itu motto hidup sy :p

Err amcm muka sy? Ye ye sy tahu 600000 km jauh lebih comel drpd suri cruise bukan? Haha.

Mama ckp nnt dia apdate cite pasal proses kelahiran sy ye. Entah iye rajen ke idak entah mama sy tu. eh jgn bitaw dia sy ngata dia. Nnt sy xdpt minum susu. Sengsara la sy. Wuwuwu.

Oke dh penat. Bye :p

Tuesday, October 9, 2012

Rupalistik sket.

Aku buka hbo. Cite bourne supremacy.

Mak tumpang tgk.

Mak kerut-kerut kening.

Aku tnya mak "Eh beria plak mak tgk cite ni. Hee"

"Tak. Mak igt dia dh mati dlm laut tu td. Tetbe hidup lg la plak"

"Eh. Hero takkn lah mati awal sgt mak"

"Hah??! Hero ke tu? Tak hensem pn. Takkanlah. Mak rasa tu org jahat tak? Muka pn mcm jahat ja"


HAHA. Sorry matt damon. Wlpn lu menang academy award, tetap, di logik akal mak aku, hensem mcm aaron aziz ja baru layak jd hero.


Oke sambungan. Tetbe ada babak matt damon lawan dgn org jahat. Mak tanya lagi

"Eh mana satu hero nya ni?"

"Yg tu lah yg mak ckp td tu"

"Yg buruk tu? Mak rasa tak lah"

Aku ketawa sambil tepuk dahi.

Oke sekarang dah faham mana dtg nya gene rupalistik. Heh heh.

Saturday, September 15, 2012

Hijack blog mummeh!


Hye semuaa! Mummy saya kirim salam. Dia ckp, bila dia rajen nnt dia apdate blog eh. Tp bila kurun nak tunggu dia rajen tuh sy pn tak tahu la. Tp buat masa sekarang biar saya je la take over blog ni. Sbb sy mcm rajen2 sket. Amcm?

So kita buat sessi pecahkn ais la dulu ye. Emm sy dah 34 minggu duduk dlm perut mummy. Mummy ckp, suruh sy keluar cepat sket. Sbb dia tak larat. Haha. Mummy sy tu buat apa je yg dia larat?? Oh makan dia larat sokmo. Tu psl doktor estimate berat sy 2.8kg sekarang. Huu. Heaven tahu duduk dlm perut mummy sy ni :p

Lepastu apa lg ye. Oh ye. Sy ni insyaAllah girl. Hee. So sy harap bila sy keluar nnt muka sy mcm iras2 suri cruise lah (eh harapan apakah ini??! Ha...rapan. Harapan menjadi laaaayuu. KAH KAH KAH). Bukan. Bukan. Itu bukan harapan sy. Itu harapan mummy sy. Mummy tolong behave oke! Err tp kalau sy pnya harapan, ada iras2 harper seven pn jd la. Hihihi.

Fuhhh. Siap pn tiga perenggan. Oke cukup dulu la ye. Sampai di sini sahaja ye. Mcm penat plak tetbe. Next time sy sambung lg. Hihi. Byeee.


Alang2 dh hijack, buh ah gambar diri sendiri sket. Baru la berbaloi. Haha. 

Wednesday, June 20, 2012

eh? bila masa aku post benda ni???



hoi hoi. dah lama ye gambar budak kecit ni ter post? sape plak yg tekan publish post ni. rasa nya mcm tak tekan pn haritu. huu. blog sy kena hack. wuwuwuw. mencik ah cmni. wuwuuw. nak delete blog ah cmni. wuwuwuw. hahaha. arr ni gambar aisyah husna. anak along aku. hee. comel kan? alang-alang dah terpost mende ni meh la aku cerita sket satu cerita.

satu hari tu budak ni dtg rumah aku. pastu aku tgk la baju dia lawa semcm je. dia pn mcm asyik duk pusing2 depan aku. mcm nak suruh aku tegur la baju dia comel. aku pn pegang la baju dia pastu aku cakap "ehhh. comel nya baju aisyah ni. sape beli ni?"

dia senyum melebar. pastu dia jawab "ada abang kt rumah tu belikan". aku dah mcm pelik la. abang mana plak belikan dia baju ni? takkan lah abang azim dia yg baru berumur 8 tahun dan hanya tahu beli murtabak megi yg lepastu makan sorg-sorg tanak share dgn org lain tu? (amboi mak uda. kemain kutuk ank sedara sendiri ye HAHA)

"eik. abang mana belikan ni aisyah?" aku tanya dia lg sekali. sama gak jawapan dia "abang kt rumah tu. dia belikan" sbb aku tak puas hati, aku tanya kak long sendiri "kak long. baju baru aisyah ni sape yg belikan?". "eh kak long la belikan" jawab kak long yakin. "habis dia ckp ada abang kt rumah tu yg belikan sape plak?"

muka kak long blur kejap. pastu sambil ketawa, terus dia jawab "OH!!! KAK LONG BELI ONLINE! ABG POSMEN YG HANTAR. DAH DIA INGAT ABANG POSMEN LA BELIKAN KOT!" hahahhaa. oke comel gila kot. tp budak-budak mmg gitu kan. sape yg dia nampak kasi kt dia tu mmg dia igt org tu la yg belikan. heee. apa-apa je la aisyah husna ye. yg penting, maju lah abg posmen utk negara (tetbe).


p/s: tp aku masih tak puas hati ni. dah sape plak yg publish post mende ni oi? aisyah husna kah? abg posmen kah? mistik sungguh. tu la lama sgt tak apdate blog kan. ada benda lain yg tolong nak apdate kan kot. hahaha. seram tak? seram tak? oke dah bye.

Thursday, April 26, 2012

kisah dongeng all time feveret.

semua orang mesti tahu kisah-kisah dongeng mcm cerita cinderella ke snow white ke red riding hood ke batu belah batu betangkup ke (eh? lain mcm je yg ni?) dan mcm-mcm lg la. so dalam byk-byk kisah dongeng ni, mana kisah dongeng yg korang paling suka?

kalau aku (tetbe nak bitaw. tade sape tanya pun huda?), aku suka cerita ni. tak tahu la korang taw ke idak pasal cerita ni. cerita ni mcm underrated sket la. tp aku suka cerita ni. aku pn xbpe nak ingat sangat la. aku hentam-hentam je la jalan cerita dia. oke ka?

cerita dia mcm ni...

once upon a time (alolololo intro kau sangat klise!), ada seorang princess ni dia sesat ke entah apa kejar rabbit ke apa ke kt dlm hutan. alik-alik hujan turun. dia pn lari la cari tmpt berteduh. tetbe dia nampak rumah besar. lepastu dia pn ketuk laju-laju sambil bg salam 3 kali (heh. muslim plak princess kau ni ye huda). kebetulan rumah tu pn mmg rumah anak raja (tak pasti la anak raja ke idak. tp rumah org kaya la). lepastu princess ni pn ckp la "hyezzz. sy ni pwincess. sekarang dah hujan dan dah larut malam, so sy nak tumpang tidur la kt rumah ni. boleh kew?"

yg buka pintu tu price la kunun-kunun nya. alik-alik terjatuh hati la plak (aku..aku..bagai sudah terkena..hati gembira rasa...jahatnya kamu..KAH KAH KAH). tp mcm biasa la. takkan la dah jatuh hati terus nak kawen and live happily ever after kan. mak si prince ni mcm tak berapa suka la princess ni. dia tak percaya la princess ni memang princess. dia ingat mcm anak penjala kepah ke apa kan.

alik-alik time nak tido malam tu, mak prince ni pn ada idea. "hah! alang-alang kau ngaku kau ni princess, meh aku try test sket betul ke idak". bisik hati mak si prince ni. dia pn kemas la bilik utk princess tu tidur. dia g susun nya tilam banyak-banyak smpai 28 lapis (mana dtg entah tilam byk-byk kt rumah. meniaga tilam kt danau kota gamak nya macik ni). kt bwh sekali, dia bubuh sebiji kacang hijau.

esok pg bila princess tu bangun tidur, macik ni pn tanya la dia "ate guane kome tdo semalam? lena ke idok?" (tetbe ada slang perak+ganu sket. wakakka). "bulih bulih la macik. tp dop taw ah ngape. hat pinggang ni ada rasa sengal-sengal ubi sket. mcm ada batu kecik ke mende entah kt bwh tilam tu. heuw heuw heuw"

maka mendengar jawapan si princess td, macik ni pn terus rasa "WAH!!! SUNGGUH LA DIA NI PRINCESS! KACANG KECEK GITU JE PUN DIA BLEH RASA WLPN AKU DAH SUSUN TILAM BANYAK-BANYAK!! AYUH LAH KAWEN SAMA ANAK BUJANG AKU!!"

and then, the prince and the princess live happily ever after.

KAH KAH KAH. menarik tak kisah dongeng ni? aku suka gila kisah dongeng ni. sampai kekdg waktu aku kecik-kecik, kalau aku bangun tdo rasa sakit pinggang sket, terus selak bawah tilam. bajet-bajet ada kacang hijau la kt bwh tu. haha. oke dah habis. korang cmne? apa cerita dongeng kesukaan kalian? meh ah cite sket. jangan ada yg bagi kisah vanila cokelat dingin lavenda 3 janji ke apa bagai dah le.

Wednesday, April 18, 2012

kalau ngomong, ngaca dulu dong!

ini hari gua sedikit panas. nampak tak mcm mana gua bahasakan diri gua? tu buktinya gua mmg betul-betul tgh panas. panas dlm konteks entri hari ini bermaksud panas hati. sepertimana zed zaidi panas hati bila aaron aziz menang abpbh, sebegitu juga la gua tengah panas hati sekarang. tapi gua bukan panas hati sebab aaron aziz menang. lu gila ke apa. pelakon feveret gua tu. dah la kacak, kacak plak tu (bila dah redundant tu maksudnya mmg kacak sungguh la mat haron mustapha bin mat aziz mustapha ni :p)

aih. bila teringat kt aaron aziz terus hilang sket panas hati aku ni. terus tak jadi aku nak bahasakan diri aku sbg gua. keh keh keh. tipu je. sebenarnya baru lepas msg dgn hubby tersayang. tu pasal tak berapa nak panas hati sangat dah sekarang ni (#kavercemerlang)

btw, ni la ic sebenar aaron aziz. korang pepandai ja edit smpai jd mat haron mustapha mat aziz mustapha bagai kan. tak baik tahu. eh tp adik aku ckp, mana la tahu ic singapore pn mcm ic malaysia. yg bleh tuka tu kalau lepas umur dh jd 12 tahun tu kan. kah kah kah. tak tahu la aku. apa-apa je la aaron aziz oii. 



oke balik ke pangkal jalan. sebenarnya cmni, tadi aku duk bawah. mkn nasi+kicap+daging beger. elok aku duk mkn rilek-rilek, tetbe bibik datang. sambil ngomel-ngomel

"eihh. ini mcm mana ni? mau guna pulsa gratis katanya. apa yg mau dipijit nih???"

pertanyaan bibik aku biar tak berjawab. malas. bkn apa, aku sebenarnya baru lepas buat spss. kalau kau tahu apa itu spss, mesti kau akan faham betapa tensi nya buat menatang tu. maka aku nak bertenang seketika dengan menikmati mknnn aku. alik-alik bibik datang buat onar.

"eihhh. hudaaa. ini mcm mana ni? kata nya dapat pulsa gratis. apa nya yg mau dipijit nih??"

pehh. bibik ni. bleh tahan kental. pijit pijit. aku pijit kepala kau kang bik. nak sangat kan. ha nah aku jawab 4 das

"ngga taw la bik"

 sambil tarik muka, bibik menyelar aku

"ehhhh. bodoh juga kau ni ya"

pelepup. sedas bibik kasi kt aku. masuk terus ke dalam jantung. sedikit pn tak tersasar. peh bibik ni. boleh tahan minta iron panas gak ni. sambil menghempas pinggan, aku pn jawab

"yang bodoh tu engkau bibik. tu pasal engkau jadi bibik! ngerti?!!"

oke tipu je. takkan la aku begitu kurang ajar kan. niat tu ada nak menjawab cmtu. tp memikirkan yg bibik ni 20+ tahun lebih tua drpd aku, maka aku pilih alternatif lain utk menjawab

"sy pakai line bik. tu pasal tak tahu pasal pulsa ni"

"apa nya tu line? arti nya bagaimana?"

"arti nya, sy tade beli2 pulsa ni. tetiap bulan sy bayar je. atau dalam bahasa mudah, sy ni anak orang kaya. bukan mcm bibik. paham?"

KAH KAH KAH oke tak payah bgtahu pn korang mesti tahu punya ayat yg hujung tu sekadar rekaan semata-mata kan?

"oh begituuu. jadi berapa tu kau bayar tiap2 bulan?"

"200 bibik"

jawab aku sombong.

"yg benar 200? banyak bangad! kalau ga ngomong pn masih perlu bayar 200??"

"ya bik ya"

jawab aku sambil angguk-angguk yakin.

"yehhhhhh"

kata bibik sambil mencebik dan berlalu pergi.

pelepup. bak kata pepatah org tua-tua, ibarat sirih pulang ke gagang (entah betul entah idak bantai saje la labu).

oke dah habis bye.

Tuesday, April 10, 2012

tips merangkul hati mak mertua.

hye hye semua. hari ni aku nak bg tips utk merangkul hati mak mertua kalian. kalau sape-sape yg tak faham maksud rangkul tu, senang je. meh aku terangkan. rangkul tu mcm kau rangkul pingat gangsa time hari sukaneka tadika kemas dulu la. haha. mcm poyo plak ayat merangkul tu kan. tp takpa la. aku rasa mcm suka plak nak taip ayat tu. hehe. emm tips ni sangat penting bg mereka yg mementingkan nilai kekeluargaan mcm aku (baca: tinggal di rumah mertua). bagi mereka yg sudah memiliki rumah sendiri di taman jobina, hasil drpd jualan herbalife (onyonyonyonyo tak habis-habis dgn herbalife dia), pun berguna juga tips ni bila korang melawat rumah mertua korang. jadi, moh baca ramai-ramai!

1) sentiasa rajin berbual dan senyum dengan mereka.

ye sahabat handai sekalian. sebagai seorang menantu, kau harus lah sentiasa rajin berbual dgn mak mertua kau ye. kita semua dah tengok cerita ibu mertuaku lakonan p ramlee. dan kita semua tidak mahu mata kita buta gara-gara nyonya mansoor tak suka sama kita kan. jadi senyum dan berbual itu wajib. wlpn kau mungkin bukan calon menantu pilihan, tp at least nampak lah usaha kau utk cuba berbaik dan beramah mesra dgn dia kan. hah? apa? kau tak reti nak berbual dgn org tua? takpe. mujur kau tengah baca blog aku. aku dah siapkan dah petua utk yg itu. nah sila baca INI :p

2) memasak utk mereka sekali sekala

mak mertua sangat menghargai bila menantu dia masak. ye lah kadang-kadang dia pn dah naik bosan dengan masakan dia sendiri kan. jadi bila kau masak untuk dia, dia rasa mcm sgt berbahagia sekali. kalau kau ni kassim selamat, terus jd dr ismadi. terus sayang kt kau. hehe. jadi, rajin-rajin la masak untuk mak mertua korang ye. tak perlu la masak nasi kerabu dagang hujan panas bagai kan. kau masak ayam masak kicap je pun dia dah suka. yg penting kena la sedap kan. tak pn dah kalau kau mmg tareti bebenau nak masak, ate kau masakkan je la spegeti prego yg mcm chef riz ajar tu. senang dan mudah. hanya 3 langkah sahaja kah kah kah.

3) tidak perlu sentiasa, yang penting ADA membantu mereka ketika mereka memasak. dan kalau kasi petua masakan, dapat extra carry marks. extra carry marks penting oke kalau kau agak-agak tak boleh nak score time final nnt (tiba-tiba sangat HAHA).

kalau pun kau tareti masak, atau kau malas masak, tp at least kau tolong la dia masak. bukan buat mende pn, tolong kupas-kupas kan bawang merah putih pn jadi la. tolong potong-potong cili pn jadi la. sambil kau tolong dia masak tu, kalau kau ada petua-petua masakan yg berguna, kau bgtahu la dia. nnt bleh dpt extra carry marks. dah mcm assignment kt u pn ada kn. hee. tp betul. contoh la mcm aku aritu (terpaksa membanggakan diri sendiri. dah nama pn blog aku HAHA). aku tolong mak mertua aku buat bawang goreng. pastu kebetulan dulu nenek aku ada ajar, kalau nak kasi bawang goreng tu garing, bubuh tepung beras/jagung sket. aku pn dan-dan la kasitaw mak mertua aku. wahhh dia punya teruja tu, usah cerita la. bersinar-sinar mata dia bila aku bgtahu petua tu. ngeh ngeh ngeh. best kan? dah kau g tolong mak mertua kau buat bawang goreng pastu kasi dia petua ni. mesti lepas ni kau akan lebih disayangi :p


niat nak berlagak tu memang lah ada sedikit. tp lebih kepada nak memberi contoh tauladan. tolong jgn  suuzon sangat ye. 

ni aku tolong mak mertua aku buat pizza aritu. aku yg bancuh doh dia doh (amcm abg ijaicool, rhythmic tak ayat ni? HAHA). bila dah sapu tomato cili sos bagai, dgn penuh rasa artistik dan astetik (sejak bila kau pandai artistik astetik bagai ni huda? err sejak jd isteri interior designer :p), terus menabur tomato bawang capsicum cheese bagai. alik-alik nak bakar, mak mertua aku g dapur dan terus separa teriak "LAAA! MAK LUPA NAK BUBUH DAGING!" ngehehehe. maka terpaksa mengumbah balik segala isi tu dan letak daging. hasilnya, terlihat lah daging mcm di atas. patutnya daging tu kt bwh skali. tp takpa la. rupa mcm mana-mana pun tak penting. yg penting rasa dia dappppppp angattttttt :') 


eh tips tak habis lg eh? alamak. dah malas nak menaip la plak tetbe. wahahha. emm oke last la ye last.

4) rajin-rajin kan lah tolong buat kerja rumah (basuh pinggan corelle dia, basuh kain, lipat kain, lap pasu bunga sabah dia, hilang-hilangkan habuk bunga yg dia beli kt nilai 3, etc)

oke secara jujurnya, aku pn jarang buat kerja rumah ni. sbb rumah mertua aku ni ada bibik. maka aku sedikit bergoyang kaki sambil mengusap perut. haha. tp kain baju aku dgn suami, aku uruskan sendiri ye. basuh pinggan tu bergantung pada kondisi sink. kalau sink mmg kosong, aku basuh la aku punya. kalau penuh gila tu, aku tak berapa nak basuh sgt la. haha. emm, tp misal kata la kau ni duduk kt rumah mertua yg tade org gaji. bawak-bawak la tolong dia basuh pinggan. bila dah habis makan tu, nak basuh pinggan tu, offer la nak basuh pinggan dia sekali. mungkin depan kau dia tak ckp, tp belakang kau mana nk tahu kan. aku ada je dgr cite macik-macik komplen menantu dia basuh pinggan dia sorg je. idok le nak ngoffer basuh pinggan mak mertua skali. mende tu pn depa perhatikan dan masuk dlm hati ye. so beware ye kwn-kwn. buat-buat la rajin sket kekdg. bukan hipokrit. tp beradaptasi mengikut keadaan :)


dengan itu, sy akhiri entri sy dgn serangkap pantun empat kerat;

burung serindit burung kakak tua,
hinggap berehat di atas pelita,
bantu-membantu sesama kita,
baru lah diri disayangi mak mertua


kah kah kah. pandai tak aku cipta pantun sendiri? 

artistik dan astetik gitu. awww. oke dah bye.

Saturday, March 24, 2012

keikhlasan amalan kita.

aku sebenarnya tak berapa gemar berkawan dengan org yg jual herbalife ke bengkung premium beautiful ke jusmate5 ke dr jabbar ke dan apa kejadah mende lain lah yg seangkatan dengan nya.

tp nak dijadikan cerita kadang-kadang kwn sekolah kau dah berkecimpung dalam bidang ni. maka secara tidak langsung, kau pun dah ada kawan yg tergolong dalam arena ni. jadi sebab kau tak berapa gemar mende ni, takkan lah kau nak cakap "EH AKU TAK SUKA DUH KAWAN DENGAN ORANG YG JUAL HERBALIFE JUSMATE5 NATASHA BEAUTY NI BAGAI. KAU BOLEH TAK PUTUSKAN SILATURRAHIM KAU DENGAN AKU? KAU BOLEH TAK DELETE AKU DARI FRENLIST FB KAU, MYSPACE, BBM, DAN SEBAGAINYA LAH. NO HP AKU PN KALAU KAU NAK DELETE AKU BERSYUKUR SGT2". tak logik lah untuk budak yg ambil subjek syariah islamiah time spm dulu (dan dpt A plak tu) utk cakap cmni kan.

maka kadang-kadang kau pn jd tersepit. bila kau still berkawan dgn dia, setelah sekian lama dia menyepi, alik-alik dia contact kau, dan-dan terus berhujah pasal produk yg dia nak jual. aku pun tak pasti. di manakah nilai keikhlasan dalam perhubungan? cewah. tacing nya ayat kau huda. tp aku mmg sumpah terasa. mcm kau dah lama tak contact, pastu kau tetbe contact, bebwk la buat mukaddimah tanya aku sehat ke dak kawen dah ke anak berapa dah ke mak mertua dah g haji ke anak kucing aku dah buka mata ke  apa-apa je la. ini tidak. laju je kau nak promote barang kau kan? tension betul.

itu belum masuk lagi kalau dia bawak keluar ayat-ayat minta kaki seperti "LAAA KAU DUK RUMAH MERTUA LG KE SEKARANG? TGK AKU, NIAGA WAN DRUP PARFUME JE DAH BOLEH BELI RUMAH SENDIRI KT TAMAN JOBINA. KAU TADE RASA TERINGIN KE NAK JADI MCM AKU??". peh. tak baik tahu begitu. rezeki masing-masing. kalau kau betul berjaya meniaga benda-benda cmtu, bagus lah. bersyukur je lah dgn nikmat tuhan tu. tp rasanya tak perlu lah sampai mempersendakan orang lain yg tak berminat nak meniaga benda-benda gitu.

dah la aku nak marah lebih-lebih pn mcm malas plak sebab hari ni kan hari sabtu. aku nak g bersiap ni. nak pakai kasut yg ada sayap-sayap sket. al maklum lew snsd kan dtg klcc. tehee. iteww minat yoona. omel omel sangat diew tuew. heuw heuw heuw. buhbyeeee.

Friday, February 3, 2012

apdate sekadar dalam usaha cuba meningkatkan uwang nuffnang. kui kui kui.

tadi aku solat maghrib jemaah dgn abah mertua dgn adik-adik ipar. selalu sebelah aku adik-adik ipar yg dah besar dan lebih kurang sama saiz dgn aku. tp sebab ramai adik-adik ipar yg tidak boleh solat, maka hari ni aku solat sebelah adik ipar aku yg berumur 10 tahun. pwinscesz maya nama nya (kalau ikut kt facebook dulu, cmtu la ejaan nama dia. tp lepas kena tegur dgn kak sebah yg sgt bersifat guru, terus jd Sumayyah Asri nama dia hee. garang taw kak sebah ni :p)

mula-mula rakaat pertama masih teguh berdiri sebelah aku. masuk rakaat kedua, tetbe dah agak sedikit menyandar dekat aku. aku pn mcm dah aneh2 heran sket la. eh eh budak ni. takkan malas bebenau nak diri time solat sampai nak duk menyandar kt aku plak?

sampai tahyat akhir, memang dah totally melekat kt aku dah si pwinceszzz maya ni. peh. agak bikin panas di situ. ada gak terbit rasa keinginan utk kasi dia tumbukan padu right uppercut real steel sbg tanda amaran (real steel cite feveret aku thn lepas. hugh jackman hot gilew oke dlm cite tu. tgn dia...yummeh! hee. sape tak tgk cite tu dia loser. haha). tp memandangkan aku dah baligh dan mumayiz, maka aku batalkan saja hasrat aku tu. elok je abah mertua bg salam, terus dia pandang aku dan bersuara;

"KAK HUDA, NAK TAW TAK, KT TELEKUNG KAK SEBAH ADA CICAK"
"OH SEBAB TU LA MAYA DUK MENYANDAR JE KT KAK HUDA EH?"
"AAH!"


amboi maya. kemaen sandar lg kau kt kak huda ye gara-gara ada cicak kt telekung kak sebah. nampak sgt kau solat tak khusyuk siap bleh nampak ada cicak bagai. tak boleh tahu mcmtu maya. tgk kak huda. khusyuk je taw. wlpn maya menyandar kt kak huda, kak huda tak rasa mcm ada org tgh sandar kt kak huda pn (eh bkn td kau ckp kau heran aneh rasa nak kasi right uppercut bagai ka? HAHA diam lah kau). sepatutnya kan maya kena khusyuk taw. contoh mcm kalau tgh solat kt mesjid ke tetbe ada org kafir dtg nak tembak pn kena tetap teguh khusyuk menunaikan solat. lolololo. beria bg nasihat kt sini utk maya. bukan dia baca blog aku pn. takpe la. sebah dan adik, tolong bitaw maya ye nnt. kak huda tahu kalian selalu stalk blog kak huda kan (pergi ke pasar membeli kuih, konfiden harus lebih) kui kui kui.

eh. lupa nak bgtahu. sekarang kt rumah ni ada bby. bby aku HAHAHAH terkejut tak? sila la percaya. heee. tak tak. tipu je. bby kakak ipar aku. comel sgt-sgt. ayatul husna nama dia. dah la comel, nama pn sedap. tp yg aku tak puas hati sekarang ni, dah apahal plak aku tetbe jd mak njang??? tak glemer betul. dah mcm mak panjang je. tak tahu le. nnt lah bila husna dah besar sket aku cuba hasut dia panggil aku aunty kis (as if aunty with plural kiut) KAH KAH KAH.

OKE DAH BYE

Wednesday, January 4, 2012

LONDON, again :)

Date: 16 - 22 Disember 2011
Venue: London 


suami buat muka comel. 

isteri tak buat muka comel. isteri mmg semulajadi comel :p

amcm? kami ada gaya-gaya pelakon malaysia yg tgh shooting kt london tak? ke gaya-gaya student malaysia tajaan JPA yg tgh buat phd kt london? i prefer the latter one. haha.

the lady gitewww. sy masih girl. belum lady. ngeh ngeh ngeh.

depan lily whites. kedai feveret.

amboi. nak amek feeling gaya-gaya artis korea katanya. keh keh keh. ber ear muff bagai ye kau huda. bila lg nak melaram pakai mende ghupe itu ye dak. duk malaysia kau nak ber ear muff? mmg nak kena sumpit dgn org sekeliling la gamaknya. 

 
kalau si isteri boleh ber ear muff, apa la salahnya si suami ber head muff. tehee. shopping kt primark. pun kedai feveret gak ni. hee.

pengangkutan wajib kami! 

yeah! we're going to Manchester! 5 jam naik coach dr london ke manchester. cramp buntut aku di buat nya. mcm g kedah taw jah. 

oh. ini r n r. perhatikan muka ceria suami sebelum tgk harga kupi.

setelah melihat harga kupi terus muka berubah menjadi "hek eleh. kupi 6 pound?? mahal gila!"

adik cashier, rambut kau tak payah nak justin bieber sgt oke.

oh yeah. nice huh? tapi tapi tapi. terpaksa tgk game kt man city. terpaksa jd fan man city. terpaksa bersorak utk player man city. terpaksa pura-pura happy bila silva sumbat goal T_T

cantik gila. terpegun tgk etihad stadium ni. kali pertama aku g stadium tgk bola. kereks kan. kali pertama terus pergi kt man city. stadium kt malaysia satu hape pn tak pernah jejak lg. stadium astro i selalu la jejak LOLOLO loya buruk nya kau huda. haha.

sebagai penyokong arsenal, harus lah tangkap gambar player arsenal. player man city? abaikan!

sedih arsenal kalah 1-0. tp, tgk game secara live sangat PRICELESS! thanks hubby :'). sebenarnya kan, kami tgk game mcm tak bleh nak fokus sgt. sbb sejuk gila nak mati oke. dah la kami ketakutan. gila apa fan man city fanatik nak mati. ada penyokong duk depan kami tu asyik mencarut je keje dia. bila penyokong arsenal bersorak, dia sebuk duk "fuck off" "fuck off". tak tahuw lew menatang mendew fuck off tu jemah. aku ni MUET dulu band 4 jew. heuw heuw heuw.

aku ingat ini london bridge. tp suami aku ckp london bridge kan dah falling down. jd, tak tahu la ini bridge apa. penang bridge kut. lololo. tak lawak huda. bye bye bye.

malas nak naik london eye. sbb dah pernah naik eye on malaysia (ayat normal org yg tak cukup duit nak naik london eye HAHA)

baaaa chak!

alolololo. sweet nya pasangan phd tajaan JPA ni. kah kah kah.  

i love this picture. kudos to anep :)

hurray! it's Arsenal's day!

emirates stadium :D

ayuh kita ber stadium tours! :)

oh hye. in Arsene we trust. hehe.

yang, janji eh. someday kita tgk game kt sini. kalau tak dpt tgk game kt sini, dpt tgk game kt nou camp pn boleh. HAHAHAHAH. 

ini penyokong tegar arsenal. kau jgn nak caci maki arsenal depan dia. mmg kaki makan nya nnt. kah kah kah. 

sayang sayang sayang. awak hensem :)

sayang sayang sayang. awak comel :) (KAH KAH KAH. anggap ja la caption ni laki aku yg buat. pathetic tak aku? kui kui kui)

dah smpai emirates stadium, kena la buat gaya cangkungan hikmat pacik wenger ;p

i love changing room! (motif? HAHA). teruja bila memikirkan aku duduk ats kusyen yg van persie duduk :p. mula-mula masih duduk sopan sambil buat pis...

tiba-tiba dah mula sedikit mengganas dgn mencuit jersey koscielny...

last-last terus buat aksi penyerahan jersey bersama suami tersayang. kah kah kah. tak tahu la perlakuan ini diberi keizinan ataupun tidak.  

"the deeper the foundations the stronger the fortress" nah! adik-adik skola. aku bg moto baru utk kalian. usah la bermotokan "be the best among the best" aje. lapuk tahu. dr zaman aku, smpai la sekarang, itu ja la moto nya kan. ni amek ni. guna ni. stylo sket bunyinya.

style oh? time capsule. tak tahu apa ada dlm tu. kryptonite kut? :p

mreowww! (tak tahu kenapa tetbe keluar bunyi kucing jantan HAHA)

press conference room!

i know i know! dear makhluk comel, i love you so much! :')

pemain feveret.

tak dpt bergambar dgn thierry henry, dgn tugu dia pn jd la labu.

pires. kata suami, hebat gila dia ni. maaf pires. sy tak sempat melihat awk beraksi. sbb thn 2006 sy tgh struggle utk spm. maka tak sempat nak tgk bola (bubuh ja la! wakakaka)

martin keown. pun aku tak kenal. hehe. tp hebat gak la ni gamaknya.

ciri-ciri budak rebel.

ewah. sejak bila pandai posing mcm ni ha huda? sape ajar ni? :p

Arsenal Museum.

maka gumbira lah makhluk comel ini sbb berjaya menjejakkan kaki ke emirates stadium. untunglaaaa :p. next stop, nou camp please please please. teheee.

teaser poster filem nur kasih 2012 (perlu la ber size extra large tetbe kan huda kan KAH KAH KAH)

ready....

set...

go!

kt kuwait airport kau buat mcmni, dimaafkan lah. kalau kau buat kt lcct, mesti kena kutuk dengan orang sekeliling. time kami buat ni ramai org arab usha-usha. jeles kut tak dpt buat cmni gak. wakaka. oke dah habes. bye. oh btw, happy twenty twelve yawww! :D

.end of entry.
Related Posts with Thumbnails