Wednesday, April 18, 2012

kalau ngomong, ngaca dulu dong!

ini hari gua sedikit panas. nampak tak mcm mana gua bahasakan diri gua? tu buktinya gua mmg betul-betul tgh panas. panas dlm konteks entri hari ini bermaksud panas hati. sepertimana zed zaidi panas hati bila aaron aziz menang abpbh, sebegitu juga la gua tengah panas hati sekarang. tapi gua bukan panas hati sebab aaron aziz menang. lu gila ke apa. pelakon feveret gua tu. dah la kacak, kacak plak tu (bila dah redundant tu maksudnya mmg kacak sungguh la mat haron mustapha bin mat aziz mustapha ni :p)

aih. bila teringat kt aaron aziz terus hilang sket panas hati aku ni. terus tak jadi aku nak bahasakan diri aku sbg gua. keh keh keh. tipu je. sebenarnya baru lepas msg dgn hubby tersayang. tu pasal tak berapa nak panas hati sangat dah sekarang ni (#kavercemerlang)

btw, ni la ic sebenar aaron aziz. korang pepandai ja edit smpai jd mat haron mustapha mat aziz mustapha bagai kan. tak baik tahu. eh tp adik aku ckp, mana la tahu ic singapore pn mcm ic malaysia. yg bleh tuka tu kalau lepas umur dh jd 12 tahun tu kan. kah kah kah. tak tahu la aku. apa-apa je la aaron aziz oii. 



oke balik ke pangkal jalan. sebenarnya cmni, tadi aku duk bawah. mkn nasi+kicap+daging beger. elok aku duk mkn rilek-rilek, tetbe bibik datang. sambil ngomel-ngomel

"eihh. ini mcm mana ni? mau guna pulsa gratis katanya. apa yg mau dipijit nih???"

pertanyaan bibik aku biar tak berjawab. malas. bkn apa, aku sebenarnya baru lepas buat spss. kalau kau tahu apa itu spss, mesti kau akan faham betapa tensi nya buat menatang tu. maka aku nak bertenang seketika dengan menikmati mknnn aku. alik-alik bibik datang buat onar.

"eihhh. hudaaa. ini mcm mana ni? kata nya dapat pulsa gratis. apa nya yg mau dipijit nih??"

pehh. bibik ni. bleh tahan kental. pijit pijit. aku pijit kepala kau kang bik. nak sangat kan. ha nah aku jawab 4 das

"ngga taw la bik"

 sambil tarik muka, bibik menyelar aku

"ehhhh. bodoh juga kau ni ya"

pelepup. sedas bibik kasi kt aku. masuk terus ke dalam jantung. sedikit pn tak tersasar. peh bibik ni. boleh tahan minta iron panas gak ni. sambil menghempas pinggan, aku pn jawab

"yang bodoh tu engkau bibik. tu pasal engkau jadi bibik! ngerti?!!"

oke tipu je. takkan la aku begitu kurang ajar kan. niat tu ada nak menjawab cmtu. tp memikirkan yg bibik ni 20+ tahun lebih tua drpd aku, maka aku pilih alternatif lain utk menjawab

"sy pakai line bik. tu pasal tak tahu pasal pulsa ni"

"apa nya tu line? arti nya bagaimana?"

"arti nya, sy tade beli2 pulsa ni. tetiap bulan sy bayar je. atau dalam bahasa mudah, sy ni anak orang kaya. bukan mcm bibik. paham?"

KAH KAH KAH oke tak payah bgtahu pn korang mesti tahu punya ayat yg hujung tu sekadar rekaan semata-mata kan?

"oh begituuu. jadi berapa tu kau bayar tiap2 bulan?"

"200 bibik"

jawab aku sombong.

"yg benar 200? banyak bangad! kalau ga ngomong pn masih perlu bayar 200??"

"ya bik ya"

jawab aku sambil angguk-angguk yakin.

"yehhhhhh"

kata bibik sambil mencebik dan berlalu pergi.

pelepup. bak kata pepatah org tua-tua, ibarat sirih pulang ke gagang (entah betul entah idak bantai saje la labu).

oke dah habis bye.

4 comments:

♥CIK SHA♥ said...

dengan bibik pun nak gaduh kau ni huda..ahahaha..sabor je la..

Anonymous said...

apa masalah kau sebenarnya huda? dengan bibik pun kau nak cari pasal.

-anischerusli-

Eiffel Kawaii said...

spss tu padia?berak ke?

Nurul Huda Rahim said...

cik sha;
ngaaaa! dia yg start dulu! sape suh dia cakap aku bodoh. haha.

anis;
kah kah kah. haritu je sbb aku tgh tension buat spss. hari lain aku kamcing gila dgn bibik. bleh la teman dia layan sinetron cinta dan anugerah ke :p

eiffel;
mcm nak berak tp tak keluar. sembelit barangkali. haha.

Related Posts with Thumbnails