Wednesday, June 1, 2011

misi layang-layang.

petang semalam aku bosan nak mati. rasa mcm nak bbm rebecca black ja tanya dia dah decide ke belum nak duduk dlm kete kwn dia kt seat depan ke belakang. kah kah kah. tp memandangkan ianya langsung tak berfaedah utk aku, jd baik aku msg kak mun ja.

"yo kak mun! sap dude. lokasi?"
"yo. bilik. apahal cari wa?"
"wa cari lu mesti ar pasal wa tgh bosan. kalau wa tak bosan, wa tak cari lu. wa cari tunang wa. kah kah kah"
"haha. agak dah. so apa mau?"
"lepak lepak jom. g mkn cekodok tepi pantai ka"
"lu jgn mcm-mcm. mana plak nak dpt pantai kt sini? habes kuat pn main layang-layang ja la. apa mcm? ada berani?"
"peh. jauh naa beza mkn cekodok dgn main layang-layang. layan ah. pukul 6 gerak"
"bereh"

sampai-sampai ja kt tmpt main layang-layang, terus buat muka kerek tanya apek jual layang-layang berapa rege layang-layang.

"pek. bpe ni satu?"
"7 ringgit amoi. baru punya. kasi angkat la"
"lu jgn mcm-mcm apek. mkn duit riba ja keje lu kan. nak masuk neraka cepat ke? 3 hengget sudah"
"haiyaaa. takpat moi. meskipun amoi comel, tetap 7 hengget gak"
"ahhh. banyak bunyi la lu apek. oke ah. 6 la. 6 sempena besday sy 6 disember. lgpn barca kn baru mng champions league aritu. xavi kan pakai jersey no 6. so kira ngam-ngam soi la ye pek?"
"oke la oke la. 6 la"

maka kami pn mula bercita-cita tinggi utk menaikkn layang-layang setinggi layang-layang orang lain. ada brader 3 orang tu duduk lepak baik punya. sambil main dslr, sambil mkn siakap 3 rasa. oke tipu. depa mkn eskrem ja sebenarnya. maklum lah, layang-layang dah tinggi melangit. dah tataw nak buat mende. yg kami ni masih terkial-kial nak naikkan layang-layang. berbagai-bagai strategi kami cuba. kejap kak mun lari. kejap aku yg lari. kejap sama-sama lari. kejap sama-sama tak lari (eh?). masih tak berjaya gak. 

gaya larian pn dah mcm-mcm pesen kami cuba. baik dari 4x100m, lari pecut 100m, lari pas baton, lari berpasangan, sampai la ke lari dalam guni. semua kami try. takdak satu pn yg membuahkan buah manggis. kah kah kah. tak kelakar huda. diaorang tak gelak. oke dah bye. eh tetbe teringin nak mkn manggis. demn. ngidam plak dah.


jah, gaya kau dah betul dah tu. sekali pandang mmg mcm boleh naik tinggi la layang-layang kau tu. dua kali pandang, haremmm. mmg naik takat-takat tinggi kau ja la tu jah oii. usaha lebih lagi ye jah. 


mcm biasa. ciri-ciri utama orang yg gagal menaikkan layang-layang ialah; bergambar bersama layang-layang nya. kah kah kah.

sebab dah maghrib, dan brader 3 org td lebih rela lepak main dslr dan mkn eskrem drpd tolong kami naikkan layang-layang (tetbe nak salahkan orang lain KEH KEH KEH), maka kami pn tangguhkan misi kami dgn lafaz tasbih kifarah dan surah al-asr. kesimpulannya,

Kucuba dan terus mencuba
Mencapai suria
Walau membakar jiwa
Walau aku dihina
Namun aku tetap aku

Derita oh derita
Engkau di mana-mana
Walaupun jauh aku berlari
Mahupun berdiam diri
Namun indah mimpi dari realiti
Hidupku tanpa arah
Bagaikan layang-layang
Terputus talinya


haha hamek kau. lirik lagu alleycats aku kasi. memang tade motif. sengaja nak kasi entri nampak mcm panjang sket. kah kah kah. mcm lah kau tak pernah buat  :p. dah habes. bye bye bye.

.end of entry.

14 comments:

kembatolo™ said...

hahaha. memang babbling habes. senak perut nok! hahahahaha

♥CIK SHA♥ said...

hahaha..huda sengal!

Razman said...

cerita gelabah macam keling. pastu nak fitnah apek tu lak,. tak mungkin dia ckp kau comel. bidaah betul. nak masuk neraka ke pe ni?

Aimi dan Pakcik Hashim said...

tak lama lagi xavi bersara
syukur...

Nurul Huda Rahim said...

kembatolo,
nak botox nok? biar perut tegang. ssh nak senak. hee.

cik sha,
kau pandai naikkn layang-layang? jom main dgn aku. haha.

jeman cacat,
sifat mazmummah dgn diri kau mmg dah sebati kan. cerita gelabah mmg trademark aku. keh keh keh. hmmmm.

nrzmfz said...

apek tu mmg dah malas layan dah tu, sebab tu bagi je 6 hengget . haha.

sengal!

Nurul Huda Rahim said...

aimi,
lmbt lg ah. haha. takpa. affelay ada :p

faiz,
apek tu takut nak masuk neraka cepat ah. keh keh keh.

Anoneemus™ said...

Layang2 tu tak naik sbb lu tak ajak gua skali. tu tak berkat tu.
kah kah kah.
Hek eleh gua pegi zoo teruntum kat Kuantan pun tak ajak lu jugak tapinya.

Nurul Huda Rahim said...

kah kah kah. gila durhaka tak ajak g zoo. ada apa-apa kejadian mistik tak yg berlaku sepanjang lu kt sana? :p

a little less conversation said...

bukak ruangan komen nampak komen razman..wa sokong lu der..haha

korg beli layang2 diskaun singgit sbb tu x naik..lagi 1, x makan eskrem sbb tu tak naik gak..

Amirul Faiz said...

nk men lyang2 same2...heheh..im new here..same2 follow k..

Nurul Huda Rahim said...

a little,
haha. mkn eskrem pas naik ah. ni nak lari-lari lg, mkn eskrem lg. tergolek plak kang eskrem nya. kau jgn sokong sgt razman tu. nak saham dosa dia gk ka? ngahahaha.

amirul,
jom jom. tp kau kena naikkn eh? aku nak main bila dia dh kt ats ja :p

Alexandriana Alia said...

huhu, aku mmg fail lah bab main layang2 nih

Nurul Huda Rahim said...

haha. tu la. aku pn fail. main gasing lg sng kot. err err. mcm fail gk ja. kah kah kah.

Related Posts with Thumbnails