Wednesday, December 16, 2009

ANDAI SAJA MAKCIK MENGERTI..

Tolong-menolong, memang amalan yang mulia. tp kadang-kadang, kita terpaksa untuk tidak menolong. tp hati mesti rasa tak best bila takpat tolong org kan. tp nk wt cmne. terpaksa. mcm aku hari tu, aku baru lepas keluar dari fitting room. betul-betul baru lepas. tetbe ada seorang makcik tua dtg kat aku

"adik, acuh kau try baju neh. makcik nak tgk oke ke tak utk ank makcik la. makcik bekenan sgt dah dgn baju neh"
"em. ank makcik sama saiz dgn saya ke?"
"ha. lebih kurg lah. tp dia tinggi lagi"

ye. saya taw saya pendek makcik -.-

"oh oke. em cmne nak try ye. makcik ukur la kt blkg bdn sy"
"eh kau acuh la pakai kt dalam fitting room tu ha"
"err. emm. sy rasa oke je kot ni"
"ye ke. ank makcik suruh beli saiz M. makcik takut tak muat"
"oh kalau dia suruh beli saiz M, ikut je la kot makcik. kang makcik beli saiz lain dia tak nak pakai plak. ag susah kan. heee"
"makcik ni bkn apa. kalau dia beli sendiri, dia beli baju lengan pendek. makcik tak suka. makcik nak dia pakai baju lengan panjang mcm ni ha. tutup aurat. mcm baju kau pakai ni"

auww. aku jd haiwan teladan lah! eh. maksud aku, manusia teladan.

halamak. sesuci terdengar nurani betul la niat makcik tu. tp aku betul-betul-betul malas nak masuk fitting room ag. penat kot nak bukak tudung. sebab dah dua kali sebenarnya aku masuk fitting room tu. maksudnya dah dua kali gak aku bukak pakai tudung. memang selebet tak hengat ah. haha. cuba kalau dia tanya time sebelum aku masuk fitting room. boleh gak aku acuh! last-last, sikit-sikit aku cuba menjauh drpd makcik tu. buat-buat bz tanya sales girl baju yg aku nak tu ada saiz ke tak. haha. kejam kot. kesian makcik tu kan. tp aku bukan sengaja. maaf ye makcik. huuuu. dulu aku pernah kena gak. time tu uncle indian suruh aku try pakai. tp nasib baik jaket jeans. so bleh sarung je terus. tayah nak bukak-bukak tudung. hehe. aku rasa kan, anak-anak ni patut ikut la kalau parents nak belikan baju. kan senang? dia senang. parents senang. dan yg paling penting, aku pn senang! hahaha. tade kaitan. eh korg kalau ada org suruh minta tolong acuh, acuh la weh. kesian kot. jgn jd cm aku. pemalas gila. kena panah petir kang padan muka. ampun makcik! next time kita g shooping sesme sy acuh ye ;p

p/s: aku ingat pasneh nak minta bayaran la. oke ka? :p

.end of entry.

13 comments:

fara said...

Die tgk huda ni comel je.
Tu yang kene jd model tu. hehe
Bestnye klo Mama akak pon bli kan baju utk akak gak!!!

Pengajarannye : jom paki lengan pendek klo nak ibu blikan lengan pjg!

Bole tak camni huda?? hehe

Khaleeqa Idrus said...

Betul betul, bila kita tak dpt tlg org, rasa mcm ralat je kan? Akak bukak tudung, bukak hbs ke ape? Eeqa just bukak pin kat kdua dua belah bahu, pastu bukak baju yg sedia pakai then sarung baju yg nk try. dan satu eea perasan, org bertudung mcm kita neh, kalo dlm fitting room amek mase lamaaaa SIKIT. Kan? Haha.

Nurul Huda Rahim said...

kak frh,
haha. boleh. tp jgn lupa sediakan sepl0h hengget. utk si peng'acuh' ye. hahaha.

eeqa,
aah. ralat paralaks ja rasa. akk bukak tudung
habis. tu yg leceh tu. huu. hahaha. bkn lama
SIKIT, lama BANYAK kot. padahal try selai bju
je pn. msti hangen org yg tunggu. wakakka.

ZuRaNaI said...

haha..
mmgla otak ketat..selebet abis tdung pas2..ngee~

Nurul Huda Rahim said...

pasneh bleh geng dgn si selebet. ayam usop sontorian :p

Anonymous said...

ko jadi gadis test baju ler kat pasaraya tu
letak harga.. sekali test rmxx

hehe

Nurul Huda Rahim said...

kannnn. dpt side income :p

Anonymous said...

hai ,
best gak bace blog nih..hahha gelak pon ade..
nak tau la ur opinion, twilight / new moon..ade layan tak?-anon-

Nurul Huda Rahim said...

anon,
thanx. err. twilight? opinion eh. edward cullen
betul sgt kachak! hahaha.

sharamli said...

eh..mna tau k0t2 makcik ni ad anak teruna...

hu3..

Nurul Huda Rahim said...

alamak. menyesal aku kalau ada.

Edriena Hazelina said...

hehe..
huda nie kan.. tu la.. comey sangat..
aka xpenah lak orang mintak akak try baju..

Nurul Huda Rahim said...

nnt sy minta akk try oke? :p

Related Posts with Thumbnails