Thursday, October 21, 2010

padah kerana cuba berlagak.


oke. biar aku berterus terang dan bersikap telus. haritu, aku ada buat cubaan untuk mengapdate entri pasal benda ni. konon-konon nak tunjuk yg blog aku boleh tahan femes. tp bila dah fikir dua tiga kali, rasa mcm menggelabah ubi habes. jd aku pn delete entri tu.

tp tp tp, itu bukan masalahnya sekarang. masalah nya sekarang, setiap kali aku buka IE, dia akan keluar kotak kecik mcm kotak google kt sebelah tu. dia mcm dah customize plak size mcm tu. haritu aku saje ejas biar kasi nampak wallpaper laptop aku. sengaja gedik. mana tahu bila xavi baca blog aku, lepastu tgk wallpaper laptop aku, terus dia rasa nak masuk minang aku 11.11.11 nnt kan.

oh oh oh oh oppareul saranghae. sgt annoying bila buka IE besaq tu ja dia keluar. lepastu aku kena tekan button maximize. leceh tahu. boleh melecet tgn aku kalau lama-lama mcmni. pulak tu setiap kali aku tatap kotak tu, rasa mcm dia tgh mengejek dan mentertawakan aku, "kah kah kah. padan muka kau. haritu gedik sgt ejas aku kan?! sekarang hamek! biar. biar. aku nak kekal besaq ni ja. haha!". sumpah saya menyesal. mind to help me anyone? pretty please...eh btw, blog aku mmg boleh tahan femes kan? keh keh keh.

.end of entry.

12 comments:

fara said...

hehe. pe kate huda je yg masok minang xavi tu.
ngeeeeeeee :P

ps : aah. blog scribbles dh tak gune dh :)

NeemoNeemo™ said...

Tak dpt la nk nolong, sbb kalau ia berlaku pada Ikhwan Shah, bila once dah maximise,dia tak jd dah.

Cuma nak explainlah kan, sbb pernah keje web writer kan... term yg kuar as suggestion dlm search box tu, selain populariti, dia ikut kekerapan term tu keluar dlm komputer tersebut.

Cthnye, kalau kat Ikhwan Shah ni, baru type 'SUI' dia dah keluar 'suicide park'. Tp cuba anda lakukan yang sama pada komputer riba milik jiran kepada sepupu mak mertua abang anda. Jika komputer itu tak pernah digunakan utk baca Suicide Park, harem dia tak kuar pun suggestion 'suicide park'sampai la dah taip 'SUICIDE PAR' kot.

Ye, awak tak tanya pun. kita yg rajin explain.

Nurul Huda Rahim said...

kak fara,
tu la. ingat awal thn depan kot nak g spain jumpa parents dia. kah kah kah. oh patut la ;)

anoneemus,
ye ka? alamak. malu nya. naseb ini blog sy sendiri. takpa la pn kalau nak perasan beria sgt kan. keh keh keh. thanx 4 da info ;). eh agak-agak kalau taip 'OTAKK' kt ikhwan shah, keluar mcm kt gambar tu juga tak ya? ngehehehe.

Faizal Rosly said...

Terima kasih kerana menghubungi Maikrosof. Nama saya Faizal dan saya akan membantu saudari menyelesaikan isu Internet Explorer.

Saudari, masalah saudari boleh dijelaskan dalam artikel ini:
http://support.microsoft.com/kb/167099

Jika masih gagal, saudari boleh cuba workaround di bawah:
1) Buka IE. Pastikan IE tidak berada dalam saiz maksimum.
2) Gunakan tetikus dan tarik bucu tingkap IE sehingga ke saiz maksimum (pastikan IE tidak dimaksimumkan terlebih dahulu)
3) Selepas saudari sudah memaksimumkan saiz IE, tutup IE dengan menekan butang X.
4) Buka IE sekali lagi dan kali ini tekan butang maximize.
5) Tutup IE sekali lagi dan anda sepatutnya dapat membuka IE dalam keadaan maksimum.

Terima kasih kerana tidak menggunakan Firefox.

Amacam ada gaya teknikal sapot tak aku? haha

fd said...

so apa yg kau cuba nak sampaikan adalah blog kau sangat cool sampai xavi pun singgah sebentar time half time lah? ceh.

oh berbalik kepada masalah kau. apa kata kau try bukak IE tu, pastu kau maximize kan, pastu tekan close. kalau maih tak jadi, kau beli lah CD windows kat lowyat sekeping. pastu format. habis cerita.

abigemok said...

ahaha tu la gatal dgn xavi.. hihihi

Nurul Huda Rahim said...

ijaicool,
wawwww. mcm jamal malek. kah kah kah. makaseh! err tp, tp, mcm tak berapa nak berjaya ja?

fadh,
tak. xavi mmg 24/7 baca blog aku sekarang. sbb dia tgh mengalami minor injury. haha. ahhh. perabih duet ja. heee. aku rela tgn melecet drpd duet yg melecet :p

kyubi,
xavi yg gatal dulu dgn aku. err. haha.

avid said...

i cant even believe there are people who are still using IE. internet ko mmg laju gila la, aku rasa..

Aidi-Safuan said...

blog ko memang fames pon. dah lama dah tau.

Nurul Huda Rahim said...

avid,
kuno oh aku? retro maa. kah kah kah.

aidi,
blah la kau. bila nak blanje aku mkn?

Kuwe said...

apa barangg IE?


apaaa benda IE?


kahkahkah.

Nurul Huda Rahim said...

haha. cis cis cis. google chrome ada ar! malas ja guna *tetbe*

Related Posts with Thumbnails