Thursday, July 22, 2010

macik, sy berharap sgt macik baca entri sy ni.

"kak, straw utk sy?"
"alamak. lupa nak amek"
"takpa. sy amek sendiri"

aku jalan ala-ala heidi klum ke arah cashier. tiba-tiba aku rasa mcm aku ada terlanggar sesuatu. tp sbb aku lapar sangat-sangat, aku persyaitonkan sahaja apa yg baru aku langgar td.

selesai amek straw, aku terpandang seorang macik yg sdg berkeadaan terpinga-pinga. muka dia confuse habes. mcm muka org pertama kali dengar suara justin bieber lepastu kau kasi soklan "dlm masa 2 saat, cuba kau teka jantina dia apa?". aku pandang meja macik tu. aku nampak air teh tarik dia sudah agak berantakan. tumpah sedikit di atas meja. bukan. agak banyak sebenarnya.

tempo gerakan kaki aku pantaskan sedikit. sampai sahaja di meja, aku terus duduk memalingkan muka ke arah bertentangan drpd macik td. sambil tahan ketawa, perlahan aku bisik kpd kak ree;

"kak, cuba tgk meja macik tu. nampak tak air dia tumpah? saya rasa saya langgar meja dia lah td. sbb tuh air dia tumpah. hahaha"

"hahahah. bengong mu. sebesar-besar jalan tuh yg kau pergi langgar meja dia buat apa?"

ala rilek la macik. senggol-senggol manja. apa salahnya. sekali sekala lgpn kan. tp kan macik, muka macik mmg sumpah kelakar habes td. sy dpt agak yg dlm hati macik mesti mcm "eh apa yg baru terjadi ni? gempa bumi ke? tp kenapa meja aku ja yg bergegar?" haha. bak kata jamal malek, it was written macik. maaf eh ;p

.end of entry.   

23 comments:

redballerina said...

twice baca baru faham. kesian tau makcik tuuuu. hee

siggplus said...

is that your final answer?

makcik said...

babi kau ni huda! cilaka betul. kau tumpahkan air makcik, kau tak ganti. sampai mati makcik akan sumpah kau. sumpah kau jadi justin bieber. sumpahan paling hina. lagi hina dari jadi batu.

fadh_q © said...

oh. ko memang hebat.

maaf aku tak boleh nak pikir ayat lain lepas baca entry ko ni.

Berd said...

menyesal aku baca. tak ada pengajaran langsong

azuan said...

kalu makcik tue tau...mesti dia flyingkick ko kat situ gak ekeke...

♥CIK SHA♥ said...

hahahaha..sengal..sian makcik tu weh..baik ko p mintak maap kat die face to face..hak3..

nursarah said...

jalan leklok.

Ann said...

kecian makcik tu...hehe

sharamli said...

kejam bet0l...
cis2..kal0 cek jadik makcik tu da lama s0h bayar balik air tu

otak ketat said...

redballerina,
hehe. kesian kesian kesian :p

sigg,
are u nervous? haha.

makcik,
eh belum cukup hina tu macik. kalau macik sumpah sy jd razman baru la habes hina. haha.

fadh,
wah. seronok gk jd Nurul Huda Rahim cmni. langgar meja pn org ckp hebat :p

berd,
pengarajarannya, jgn pergi amek straw sendiri. nnt langgar meja org. sekian.

azuan,
tu ar. aku risau ja. dia duk paling2 gak cari mana punca gegaran tersebut. haha.

cik sha,
hehe. neh aku dedicated entry khas utk dia siap. dia patut rasa terharu.

nursarah,
salah tu. langgar leklok. baru betul :p

ann,
takdir weh. amboi. haha.

sharamli (wah aku rindu sama kau haha),
kamon lah. kerap minum air teh tarik tak sehat utk org berusia 40 thn ke ats. bagus dah tu aku kurangkan kuantitinya :p

fadh_q © said...

nurul huda rahim? oh ya! aku baru kenal gadis tu.

hiro said...

twice baca baru faham. kesian tau makcik tuuuu. hee ---gua pun begitu..DNA gua sama dgn Red.

john bert said...

aku bersimpati pd mcik, dan mengeji tndakan ko...

otak ketat said...

fadh,
baru kenal ka? aku dgr, dia ramai peminat kt egypt. aku pn tak tahu lah kenapa.

hiro,
korang kapel eh? tetbe. haha.

john bert,
eh keji mmg hobi di masa lapang aku. selaen drpd langgar meja org. lol. haha.

hiro said...

aah..gua nk kt dia..dia xnk.

hannamaruku said...

lepas tu kau blh gelak je ea. hampeh T___T

Dr Kacak said...

Inilah akibatnya adik beradik semua lelaki. heh

otak ketat said...

hiro,
haha. mungkin lu ada thalasemia kot. tu pasal dia tak nak. keh keh keh.

hanna,
hehe. takkan aku nak menanges plak? :p

dr kacak,
yeah. macho habes. haha.

Linglung said...

selambe kodok lu x mintak maap?? gila!

otak ketat said...

haha. ni buat entri khas kira mohon maap ar neh :p

Anonymous said...

sepatutnya awk mintak maaf.xbaik wt org tua cm2.huh!

p/s: cb matangkn diri sket.cb bayangkn kalau mak awk di tempat makcik tu.

otak ketat said...

oh anon. emosi nya anda. sy sumpah tak perasan. kalau sy perasan mmg sy minta maaf dari awal. lgpn sy bkn sengaja.

Related Posts with Thumbnails