Friday, December 10, 2010

6 perkara yank (gadis tak ejaan yg aku?) boleh membuatkan aku mencarut ketika memandu.


1. asyik nak tekan brek (keutamaan nya lebih kpd kaum lelaki dan pengkid. kaum perempuan dan pondan boleh lg dimaafkan)

peh. ini mmg la. kalau dpt kt aku kereta kau tu mmg aku cabut pedal brek! hangguk mu asyik nak tekan brek ja keje. tade mende lain ke kau nak buat? pergi main wiper pn lagi bagus la aku rasa. lebih-lebih lg kalau aku tgk org lelaki yg buat keje cmni. ish mmg la. rasa nak sound kuat-kuat ja "HOY KAU NI TAK MASKULIN LANGSUNG! JAAFAR ONN PN 6 KM JAUH LEBIH MASKULIN DRPD KAU TAHU?!"

2. makan jalan

kuek kuek kuek. apasal keluar bunyi itik? entah. aku pn tak tahu. tetbe rasa nak taip bunyi itik. kah kah kah. oh ya. hangin tahu tgk org makan-makan jalan ni. bajet kereta kau besar mcm hummer la nak duk makan-makan jalan neh? takat kereta passo yg dah diubah suai menjadi myvi tak perlu la nak makan jalan org. semak kot. aku kasi makan kasut converse size 5 karang tahu la.

3. potong line

tak bertamadun betul org mcmni. kau ingat kau hensem ke nak potong-potong line ha? eh tak. kalau kau mmg hensem pn tak boleh juga potong line sebenarnya. tp kalau kau xavi hernandez, mungkin boleh kot. hi hi. aku mmg dah lama teringin nak pasang speaker yg mcm kt lori apek 'kaw-kaw koci paper lama' tu. nnt bila ada org potong line boleh la aku jerit kuat-kuat; "WOY BODOH LA KAU NI. SEMUA ORG BERATUR YG KAU NAK POTONG LINE APAHAL HA?!". dabel tak bertamadun bila kau potong line kt touch n go. apa ke jumud benar pemikiran nya. rasa nak lempang pn ada. 

4. bwk 60 km/j tp dgn penuh keyakinan stay kt lane kanan

amboi cik kiah. kot ye pn nak amalkan konsep 'biar lambat asal selamat', jgn la stay lane kanan. pergi la lane kiri. lane kanan utk org yg amalkan pepatah 'yg kurik itu kundi, yg merah itu saga, yg laju itu kami, yg lembab itu anda' keh keh keh (eleh huda. mcm la kau bwk laju sgt. booo. booo). eh diam lah kau. jenama kereta membataskan segalanya tahu. tolong ya cik kiah. jgn  stay lane kanan kalau kau bwk slow. gara-gara kau ja pahala aku boleh berkurangan taw nnt. ini kan masih awal muharam. kang tak dpt catit utk pahala lg dah dpt utk dosa plak. tak cemerlang tahu rekod ai nnt. awww. kah kah kah.

5. org yg bwk mini cooper kemudian lalu sebelah kereta aku

eh. yg ini mcm bersifat peribadi ja huda? haha. ya. mini cooper ialah kereta idaman aku. jd bila ada org bwk kereta mini cooper sebelah kereta aku, terus rasa nak mencarut. lebih-lebih lg kalau yg bwk tu macik. terus mcm nak ckp kt macik tu; "MACIK, MACIK TAK SESUAI TAHU PAKAI KERETA NI. LEBIH BAIK KASI SAYA". tp kalau yg bwk kereta tu jejaka muda kacak bergaya, terus nak cakap; "EH. SY RASA SY TERCIPTA DRPD TULANG RUSUK KIRI AWK LA. MARI KITA KAPEL" peh. boleh tahan cilakak perangai kau yg ini ya huda. kah kah kah.

6. terlepas pedal minyak

yg ini aku tak tahu la pernah terjadi kt korang ke tidak. tp boleh tahan selalu juga jd kt aku. kadang-kadang tengah tekun bwk, pedal minyak terlepas drpd kaki. lg tertekan bila adik aku ada kt sebelah dan bertanya "APA YG CUBA KAU BUKTIKAN HUDA?" -.-

oke yg point dua terakhir sebenarnya saja utk cukupkan kuota supaya jd 6. sebab apa? sebab aku kan suka nombor 6. xavi hernandez kan pakai jersey nombor 6 kt barcelona. besday aku kan 6 disember. yes. you heard me right (ewah cakpong cakpong. tetbe nak speaking). besday aku baru berlalu haritu. dah tak payah nak wish 'happy belated besday huda! moga panjang umur murah rezeki!' bagai. dah lambat kau tahu? tp kalau nak wish 'semoga dpt suami beriman, kaya dan kacak', yg itu boleh. masih sempat lagi. hi hi. dah bye.

.end of entry.

36 comments:

zidEL zhafiz said...

haha..lawak ar entry nie..nasibla aku lom berani pegang stereng even dah ade lesen..heee!!!!

e-liex said...

hepi belated bday huda~ smoga dapat xavi sebagai suami nak? haha

dah 6 bulan kot aku tak drive. driver tanpa gaji 2 orang tuh, takyah susah2 nak drive. ok, aku sangat hampeh bab driving.

MINI COOPER!!

Nazirul said...

ada skil pe tekan brek.jadi macam citer 2 fast 2 furious.haha

Zulfahmi Abidin said...

kadang2 aku rase macam nak menyumpah kau jadi piala boxing kat rumah aku je huda. nice joke. meh sini aku sekeh meh.^_^

fd said...

'yg kurik itu kundi, yg merah itu saga, yg laju itu kami, yg lembab itu anda'

kau amik bidalan ni dari aku kan. mana boleh amik free! nak masuk tandas pun la ni dah kene bayar kau tahu! klcc nye toilet pun dah seringgit sekarang.

tape2. nanti kita jumpa kat autoshow, kau belanje aku tiket. itu dah memadai.

Anonymous said...

lepastu jejaka muda kacak bergaya tu pun berkata ; aku dah solat istikharah, pelengkap tulang rusuk aku adalah gadis cantik molek yang bernama shakinah.

okthxbai.

zety said...

terlepas pedal minyak?benda ni yang selalu takut terjadi nak nak pulak kalau bukitnye bukan main tinggi..pergh..sampai je dekat atas bukit doa banyak banyak jangan la bende tak elok berlaku.miahaha..takot siot

Anonymous said...

nice.....2...

Zana Zingaa. said...

haha sokong entry kat kat atas. bole bikin hati panas. tapi yg terlepas pedal cam tak pernah lak. hehe

tenggelam punca said...

kenapa jaafar onn yg jd mangsa? haha.

btw,happy belated birthday dan semoga dpt suami beriman, kaya dan kacak. haha

Shahada Fauzi said...

owh..ni ko nak bgtau 6 hb tu besday ko la eh..tapi ko kias2 eh..hahaha..

meh sini aku wish kat ko..

SELAMAT MENEMPUH HARI TUA HUDA..^_^


ngam tak??kui3..

Nurul Huda Rahim said...

zidel,
jgn bwk mini cooper oke. haha.

e-liex,
wawww! nak nak nak. haha. eh bkn semua bab pn kau hampeh ka? ngeee.

nazirul,
kann. alang-alang tu main handbreak terus ah! haha.

zulfahmi,
eh kau dah tak promote new entry kau. wawww. satu perkembangan sehat. haha.

fadh,
blanje aku kenny dulu! ngaaaa.

shak,
lalu si gadis cantik molek yg bernama shak lari laju-laju kerana teruja dan tergolek. lutut nya berdarah. bersambung.

zety,
kau naik beca ja la cmtu zety :p

kahirie,
thanx....2...hee.

zana,
haha. yg terlepas pedal golongan canggeh mcm aku ja. hikhik.

faiz,
yeay! terima kaseh! yg penting, Arsenal on top now. woha! haha.

cik sha,
bukan menempuh hari tua. menempuh hari menjadi isteri ceo la. kui kui kui.

farah hanani said...

ko merapu panjang2 pun aku tetap rasa nk ucap tahniah. takdelah lagi keta kau tersadai di umah dan hanya berkeliaran di kawasan bangi dan sewaktu dengannya...hahahaha~

oreo said...

ok selamat mendapat suami beriman..kacak xde nnty den gigit jari je pandang... :P

Nurul Huda Rahim said...

nani,
eh. mmg masih berkeliaran di kwsn bangi apa. alamanda pn tak lepas taw. kah kah kah.

emma,
haha. jgn risau. aku tak jemput kau g mejlis aku ah. nnt tade la kau geget jari :p

tenggelam punca said...

alah, tu pun sbb man utd x lwn hritu. nseb je. :P

Nurul Huda Rahim said...

alolololo. tak kesah ah. yg penting, on top! wohhaaa! hahaha.

Razman said...

komen shax menunjukkan yg dia tak setia bersama apit.

komen huda muka hodoh menunjukkan yg dia mempunyai cita2 yang terlalu tinggi. tak sesuai dgn paras rupa yang tak seberapa. maaf, tak seberapa tu macam bodek pulak. sebenarnya mmg tiada rupa.

Nurul Huda Rahim said...

komen razman menunjukkan yg dia sdg bercakap di hadapan cermin. man, tertinggal satu ayat lg. dah la mmg tiada rupa, hidung besar pulak tu. rentung lg. oh eh. dua ayat rupanya. maaf. matematik aku lemah sket.

fd said...

kenny's je? cheh. kacang!

Nurul Huda Rahim said...

kacang tanak. nak kenny. haha. lepas makan kenny nak mkn johnny's plak. bleh? keh keh keh.

Unknown said...

-.-"

aku rasa mcm byk bnda jerk yg aku nk tmbh kan..xperk..aku simpan dlu..

Nurul Huda Rahim said...

haha. kongsi ah weh. sharing kan is caring. ekekeke.

fd said...

johnny's? eh, kau ingat aku anak tokey carpet ke ape?

tak tak. lepas kenny's, makan kat kedai minang depan sogo sudah. romantik gitu.

Nurul Huda Rahim said...

kedai minang tu bulan depan nak roboh dah. kah kah kah. johhny's la. baru bleh usha deni yg comel. keh keh keh.

piNky LuCiA said...

hahaha. berhemah lah dijalan raya. kekeke

NeemoNeemo™ said...

Nyuk nyuk nyuk

Nurul Huda Rahim said...

pinky,
berhemah takpa. jgn berlemah. haha.

anoneemus,
blopp blopp blopp (in case tak faham, itu bunyi ikan)

Phantom said...

best gila pepatah. yang kurik itu kendi,yg merah itu saga,yang laju itu kami,yg lembab itu anda.

Haha

fara said...

Haha. Mmg terbaeklah huda!
kene setepek kat sesape yg suke wat perkara2 kat atas! ;P

Nurul Huda Rahim said...

oreo,
best kan? so, kau kundi ke saga? haha.

kak fara,
hee. yg pasti akk tak termasuk. sbb sy tahu aku drive sgt hebat! auch :p

Jebatulhakim Armastav said...

eh jap, makan jalan ? kesian, takdek bende lain ke dia nak makan.. ? huh, ade jgk spesies orang makan jalan eh..klau mkn dodol kot ya lah aku boleh terima... haha.. lapar sangat lah tu.. kau kena faham huda.. hak3...

Nurul Huda Rahim said...

haha. aku cuba. aku cuba. tp aku gagal. tu pasal rasa nak kasi dia makan kasut converse. sedap sket kot mkn kasut converse drpd mkn jalan. haha.

Afifah Azmi said...

haha..lawak. cool. :D

Nurul Huda Rahim said...

saya afi (err sy abah. haha),
mekaseyy! (dgn nada alleycats) keh keh keh.

Afifah Azmi said...

haha..samesame!

Related Posts with Thumbnails