Monday, December 27, 2010

plz yarr. plz. don't do dis again yarr.


gara-gara tak cukup tidur semalam, aku qada' tdo petang td. aku tdo tepat pukul 4. mmg sengaja tdo pukul 4. org kata apa tu, tdo kejap lepas zuhur sblm asar kan sunat? ha yg tu lah yg aku cuba buat (CORRECTION: TDO SUNAT IALAH SEBELUM ZUHUR. MAAF DI ATAS KEDANGKALAN ILMU AKU. THANX KPD YG SUDI BETULKAN).

sedap-sedap tdo, henset bunyi. menggelabah aku bangun. tgk henset tertera "istanaku calling". ewah. stylo kan aku sep nama mcmtu. mesti ramai yg rasa nak tiru tetbe kan? sila sila. jgn segan-segan. kuno naa rupanya kalau kau sep nama "rumah" mcmtu ja. haha.

cepat-cepat aku terus tgk cermin. lap air liur basi sket. oke dah siap. muka dah comel. boleh angkat telefon sekarang. kah kah kah. mmg tipu. aku tgk cermin sbb nak kena buat latihan suara dulu. "hello assalamualaikum". cubaan pertama. "hello assalamualaikum". cubaan kedua. apa kau ingat aku sengaja ke buat cmtu? tu nak ejas suara duh. kasi suara kedengaran mcm bukan baru bangun tdo. atau lebih tepatnya, kasi suara kedengaran mcm tengah buat assignment.

petang-petang mcmni kalau mak aku taw aku tdo mmg dia libas pakai tudung ariani dia. sakit tak sakit sgt lah. abg aku paling hebat cam suara aku bangun tdo. tu pun bahaya gak tu. kalau dia taw aku tdo petang-petang, mau bernanah telinga aku kena maki dgn dia. 

lepas dah rasa suara comel ala-ala hello-hello kitty-kitty gitu dan tak serak mcm suara serena rezwan yg dpt kawen dgn mat salleh tu (kau jeles kan dia dpt kawen dgn mat salleh huda? tak tak. aku tak jeles. aku tak suka keturunan mat salleh pun. aku suka keturunan mat kilau ja. mat kilau dgn m daud kilau ialah dua org yg berbeza ya kwn-kwn. saja nak tunjuk yg aku hebat sejarah. org kompetitif mmg mcmni), aku pn angkat telefon dgn bajet tenang; 

"hello assalamualaikum"
"hello mak uda!"

demn! azim ja rupanya?! 
wadefak latihan suara aku td membazir gila!

"ha. ya azim. nape?"
"mak uda kt mana?"
"kat kolej. nape?"
"ohhh. kooolejjjj" 

cukup 6 harakat dia sebut perkataan kolej tu terus dia letak tepon. peh. boleh tahan cilakak perasaan nya. aku penat bangun tdo kot. aku penat buat latihan suara kot. aku baru qada' tdo sejam je kot.

tp, bak kata macik-macik ahli JKK kg teras jernang, tiap perkara yg berlaku pasti ada hikmahnya. ya. dah pukul 5 petang. dan aku belum solat asar lg time tu. terima kasih azim. mak uda sayang azim. cuma lain kali, jgn la letak tepon mcmtu ja. ckp la "bye" dulu ke "salam satu malaysia" ke "stay cute owez" ke "forget me not" ke "keep in touch" ke. baru la mak uda tak saket hati sgt. oke azim? 










oh btw, ada tak keturunan mat kilau yg rupa mcmni? kalau ada aku nak masuk minang sekarang juga. kui kui kui. oke dah bye.

.end of entry.

24 comments:

Zulfahmi Abidin said...

hahahah.ape kejadah lah ko merepek panjang mcm nie pon aku bace.weh.ko salah la aku igt. ko sepatotnyer tido tgh hari b4 zohor.bukan zohor masuk asar. hahaha.tapi kalau aku yg terkene aku pon panas.hahaha.tapi aku tawu ko mmg gatal pon nk kawin.tapi memilih sgt.

tenggelam punca said...

HAHA. kg teras jernang? tu bkn ke nme kmpung dlm novel Form 3 utk PMR. tjuk dye MErdeka! Merdeka! . mcm ne leh msuk kt sini plak ni? LOL

(sye juga kompetitif, nk tunjuk pndai jgk)

NeemoNeemo™ said...

Ramai je org melayu muka camtu..yg dah mix dgn arab/sikh dpt la muka camtu.Sheikh pun ramai. cousin I pun ada muka camtu.tp dah kawen =p

owh,jgn ajar azim ckp 'salam 1 cendawan' pulak.

Blogger Berkaca Mata said...

sory to say,, sy x penah dgr dalil tidur sebelum asar... lau tidur masa tunggu zohor tuu betolla... masa matahari terik n tegak atas kepala...

pembaris said...

alarm kalau guna sound ringtone paling berkesan

Hanamaruku said...

weh aku gelak tekekek2 sorang.
sumpah lawak.

fd said...

setelah hampir tiga tahun bermastautin di bumi pahang, aku dapati keturunan mat kilau, dierang punya bulu kening nipis jer.

kalau macam dalam gambar tu er..wallahualam.

Nurul Huda Rahim said...

zulfahmi,
oke dah buat correction. hehe. thanx betulkan ;). memilih? takdak mende pn nak dpilihnya oi. haha.

jade,
peh. bleh tahan kompetitif gak dak lepasan PMR neh. haha.

anoneemus,
haha. dah kawen toksah ah. yg belum kawen ada? keh keh keh. salam satu jusmate boleh? haha.

blogger berkaca mata,
thanx betulkan :)

pembaris,
nak-nak kalau set bunyi ringtone khas utk 'yg tersyg' kn. lg laju aja bangun nya. haha.

hanna,
bila nak blanje aku maruku weh? aku nak hat maruku yg pusing-pusing tu oke.

tenggelam punca said...

haha. kompetitif kan? HAHA. amacm? rse trcbr tak?

Nurul Huda Rahim said...

fadh,
aiseh. kening tebal tu paling pujaan tu. cmni terpkse la aku cari yg keturunan mat kilau dah dikacuk dgn org spain. haha.

Nurul Huda Rahim said...

jade,
tak ah. tak dugro langsung nak tercabar dgn budak lepasan PMR. at least lepasan SPM nak la gk rasa tercabar. keh keh keh.

Razman said...

cis, konon terer sejarah, sunah waktu tido pn xtau. dasar bakal bini bangla.

mekaseh blogger berkaca mata, aku pun baru tau. igtkan tido spnjg masa pn boleh.

Nurul Huda Rahim said...

bakal bini bangla tu hanna weh. aku siap dah kirim kapet lg kt dia. haha.

razman, aku nak nyanyi sket utk kau. plz plz plz, kamu jgn bangang.

faiq said...

Player chelsea masih cuti cristmas lagi..tu mls main betul2...

Nurul Huda Rahim said...

nak cuti lama-lama boleh pergi main kt divisyen dua ya. keh keh keh.

Zulfahmi Abidin said...

hahah.takpe.aku tahu aku sebagai pembace yg perihatin.^_^

Nurul Huda Rahim said...

bagus kau ni. nnt aku blanje eskrem mingo-mingo eh :p

NeemoNeemo™ said...

Yg belum kawen skolah lg.klu nk tggu booking dulu.

Tp kan, rasanya buruh Nepal pun ada muka camni.nanti I check kat nursery pokok.

Nurul Huda Rahim said...

oke. sy pergi amek nombor sekarang.

ye la. taste sy buruh nepal. taste akk ja la korean saranghaeyo gitew. haha.

Kuwe said...

Hahah. Nak angkat telefon kena praktis lah bagai. apa jenis perangai ni.

HAREULLUU. macam tu barangkali bunyi kalau kau tak praktis.

ika yunos said...

haha. sempoi la blog ni. i loikeeee.. update pasal prektis suare bagai pon jadik menarik wehh. haha.

Nurul Huda Rahim said...

kuwe,
jenis perangai gadis 1 malaysia. keh keh keh.

ika,
awawawaw. thanx. malu ah dgn u blogger pemes. he he.

jejaka senja said...

anak buah kau sama nama ngan aku.
perangai pon nak sama gak.
telefon x reti nak panjang2.
jimat kredit, x pakai line.

Nurul Huda Rahim said...

haha. masalah nya dia kol pakai tepon rumah kot. aduh. saket jiwa dpt anak sedara cmni weh. agagaga.

Related Posts with Thumbnails