Tuesday, December 21, 2010

selekeh itu style. ewah.

"jom pergi wangsa walk"
"jom"

setiba di wangsa walk, dia berhenti. aku pandang dia. dia pandang aku. atas bawah atas bawah. kemudian dia gelak.

"apsal?"
"selipar jambannn!"
"eh. nike kot"
"tade org taw brand apa! yg penting selipar jamban!"
"haha. yg taw, taw ah. yg tataw, dah ar. lantak ar"

***

ya kwn-kwn U yg sentiasa cemerlang mengapdate blog tp sering kecundang menghantar assignment on time, adik-adik skola menengah yg baru habes SPM lalu mula mengatur 'reunion' di mydin putrajaya walhal tak sampai seminggu pn lg berpisah, isteri-isteri pegawai gomen yg setiap hujung tahun sering gusar menunggu pembentangan bajet sambil dlm hati 'tolong la ada bonus aku nak shopping kasut jukebox ni', dan para-para ptd yg byk duit tp tak pernah nak blanje aku makan. hari ni topik perbincangan kita ialah MENGAPA BLOG NURUL HUDA RAHIM BEGITU SELEKEH. ya. jwpn nya mudah. sbb kalau kau jumpa aku di luar pn, aku mmg seorang yg selekeh. dalam bahasa baku nya, aku telus dan jujur org nya. kah kah kah. kalau tuan selekeh, biar la blog pn turut sama selekeh. 

agk segan kalau blog aku meriah mcm profile picture fesbuk korang yg kt icity tu, siap ada hati berdenyut-denyut, ada bedak jatuh dari langit umpama berada di chechnya, cemerlang gemilang terbilang, berwarna warni bak inner tudung ayunar, bercursor i lap u but u lup other girl bagai, tp tetiba bila kau tengok tuan dia, sangat BIASA. mcm nasi goreng biasa. apa pn takdak. nnt kang mana la taw ada org kutuk belakang; "EH BLOG KEMAEN PANDAI LG KAU MEKAP KASI CANTIK BAGAI. DIRI SENDIRI? HAREMM. DASAR INDAH BLOG DARI RUPA BETUL! MUJUR LA JENIS NATURAL BEAUTY. TAK MEKAP PN DAH COMEL" ayat yg di italic tu hasil kajian ke atas 6 jejaka normal asia yg berwajah tampan tanpa bantuan kolar terangkat mahupun gaya rambut senget sebelah tomok. tak aku tak paksa korang percaya pn. tanak percaya pn takpa. tak kecek hati. saya gay. saya oke *senyum gay*. alolololo tade sapa tanya kau oke ke tidak hak ptuih.

maka dgn bermotokan "biar selekeh asal telus", ini lah hasilnya. tolong lah terima apa ada nya. lepas ni jgn nak tanya-tanya lg kt formspring aku kenapa blog aku selekeh. sumpit mata karang tahu la. (jap. masalahnya kau ada formspring ke huda? eh tade. tp biar ah aku nak berangan mcm ada formspring. mcm pemes ja kalau ada formspring. haha). sekarang semua ramai-ramai secara berjemaah boleh tgk b/g blog aku warna apa. dah nampak? ya. itulah warna kulit aku juga. telus bukan? kah kah kah. oke yg itu tipu. dah bye.

nah gambar si selekeh sedang mengait rambutan. ala tak payah la nak buat perangai budak-budak sgt nak tanya dpt ke idak rambutan tu. common sense kot. sekali tgk je dah boleh tahu kan?

.end of entry.

32 comments:

azureenHalim said...

post sikit rambutan tuh haha

siggplus said...

persoalannya sekarang, dpt ke idak rambutan tu?

Fnd Rocka said...

Selekeh pun kdg nampak mcm dibuat2 gak

fd said...

weh comel kot jenjalan pakai selipar. baru lah kewl.

aww kita sehati sejiwa lah. aku ni walhal ke kelas sekali pun aku berselipar jamban. kadang2 je aku up sikit pakai crocs. pak gad sampai dah malas nak tegur aku. pak gad? pak gad ngan aku kamcheng.

De' Nurul said...

style ape selipar jamban.

tenggelam punca said...

amboi, sejak2 arsengal klh ngan man utd ni, terus jd tulus eh. haha.

btw, doakan sye khamis ni amik result :D

Anonymous said...

seliapar jamban adalah selipar yang paling selesa di abad ini...hehe

Zulfahmi Abidin said...

huda.aku pon nk jujur jugak lah.ko nie sengal tahap dewa.sory terjujur.common lah.common sense kot.^_^

Terkini: Seriously aku mimpi korang mase tido. | Misteri Mr. Krabs dalam cerite Sponge Bob Square Pants telah terjawab | Aku janji tak merempit lagi

Liyana Lunia said...

sekarang nak cakap aku selekeh la eh?
wuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

faiq said...

blog aku jantina perempuan..tp aku kasi mekap sikit2 je

WZulhilmi said...

Ko bukan selekeh tapi simple.. klu blog selekeh mesti ada tompok2 hitam sana sini ataupun ada widget kt sidebar tu ada yg termasuk post .. LOL!

Nurul Huda Rahim said...

azureen,
rambutan ja? dak selekeh tu tanak? haha.

sigg,
persoalannya sekarang, bila kau nak buat gaya rambut mcm tomok?

fndrocka,
eh mmg la. selekeh kan style. awww. kah kah kah.

fadh,
eh semua yg berkaitan dgn aku mana pernah tak comel. kah kah kah. pak gad tu gay kan? oke dah faham.

the nurul,
awww. u r like my soul sister! haha.

jade,
amboi sejak chelsea postponed lawan MU kemaen girang lg eh. haha. good luck!

kahirie,
serius sumpah setuju sama kau! hehe.

zulfahmi,
aku pn nak jujur dgn kau la. apsal acara promote entri terbaru kau wujud balik neh? haha.

ynn,
selekeh jadah. kasut sukan kot! semart kot! ngahahaha.

faiq,
eh blog kau ckp dia prefer jd pengkid drpd prempuan. tolong jgn mekap dia lg. lol. haha.

wzulhilmi,
haha. tp simple pn ada yg cantik. kira aku jenis simple selekeh la kot? haha.

fd said...

yang tu aku tak pasti. die tak pernah post video kat youtube lagi.

sharamli said...

apa yang selekeh w0i!

NeemoNeemo™ said...

Weh gi wangsawalk mana bleh selekeh.Alamanda takpe ah. Sbb Alamanda takde tokey restoran yg hensem bangat.

Oh my jukebox, dia sgt hensem okeh!

Nurul Huda Rahim said...

fadh,
saya pak gad. saya oke.

sharamli,
entah. sipa jamban kot. hee.

anoneemus,
oh my bata! bila nak bwk sy pergi jumpa dia? haha. ya. alamanda tade tokey restoran yg hensem. tp ade mamat maxis yg kacak. kah kah kah.

Ann said...

ak pun pakai selipar jmban jer pi keje.........huhu

selipar jamban kwn punyer, ak punyer selipar dh putus..rembat mmber punyer yg dia xnk pakai dh...

Nurul Huda Rahim said...

peh. tempat keje kau ada kosong tak? hat pembuat air utk bos pun boleh. haha.

supergassoline said...

ahahaaa~
klaka laaa....

:))

Hanamaruku said...

haritu aku dh jumpa sigg, seyes rambot dia mmg dah macam tomok.

ok lets get back to business.

eh? lupa dah nak komen ape.
bai tatak huda blog buwok.

wiwiwiwiwiwiwiiwwi.

Anonymous said...

"EH BLOG KEMAEN PANDAI LG KAU MEKAP KASI CANTIK BAGAI. DIRI SENDIRI? HAREMM. DASAR INDAH BLOG DARI RUPA BETUL!" kah3.. yg nie bukan ko ke yg kutuk..

aku siyes nie wat komen yg telus dan jujur..hobi aku suke kutuk blog org yg ntah pape siap ada hati berdenyut-denyut, letak bercursor ntah pape siap ade lagu plak...muahahaha..dlm pale otak aku hanye pk org tu mungkin nak tiru blog org lain tp xmenjadi..kah3..kan dh kene sedas..bg aku blog yg stedey ialah isi dlm blog bleh layan bila dibaca dan tidak meniru siapa2 gaye penulisannya..sedap mata memandang sudah..

*** komen diatas secara jujur adalah bukan komen untuk blog2 yg berunsur dakwah..hehhe..

Nurul Huda Rahim said...

cikcepet,
makaseh cikcepet. kucing kt rumah sehat? (tetbe).

hanna,
persoalannya sekarang, kau dah kapel dgn bangla ke? kemaen lama tak apdate blog. mengawan ah tuh. haha.

anon,
kan aku dah ckp kalau nak komen jgn rasis sgt! haha. oke fine itu mmg betul. haha. tp biar ah. blog memasing. ekekek. sbb kau dtg komen kt blog aku, maka aku assume blog aku adalah kategori blog steady. keh keh keh (booo booo gila perasan). oke dah bye.

fd said...

saya shaggy. saya okay.

anon, aku sayang kau. jom gi oldtown.

Nurul Huda Rahim said...

anon lelaki. oh sekarang baru betul.

saya gay saya oke.

Zulfahmi Abidin said...

owh.aku mmg buat bnde nie dari dulu lah.kadang2 aku lupe copy tuh yg aku tak letak.tapi kalu aku igt.aku mmg letak.so smbil2 org lain comment entry ko dye leh datng blog aku jgk.hehehe.promote promote..

Terkini: Pesanan Khidmat Masyarakat | Seriously aku mimpi korang mase tido. | Misteri Mr. Krabs dalam cerite Sponge Bob Square Pants telah terjawab 

Nurul Huda Rahim said...

haha. tahu. saja nyakat kau :p

fara said...

tgk gaye mmg sah xdpt.
huhu ;P

Nurul Huda Rahim said...

haha! mmg SAH tu. kijam kijam. dpt la kak fara syg oii :p

Tuan Din said...

Selekeh pun stylo gak!!!

Nurul Huda Rahim said...

selekeh MMG stylo :p

Kuwe said...

HAHA. ni la payah bila budak universiti main blog. payah!

blog meriah penat nak loading laa. senang ja aku pangkah. haha.

Nurul Huda Rahim said...

haha. tp blog meriah kan comel. gadis-gadis an gitu. awwww. ramai follower lg. aku pn nak buat blog meriah la bila aku dah habis blaja nnt. haha.

Related Posts with Thumbnails