Wednesday, August 11, 2010

pertama complex.


sahur pertama.

sbb imsak pukul 5.43 pg, maka aku bangun pukul 5.30 pagi. mata separa terbuka. tgn capai air kosong. hati cakap, "sahaja aku bersahur hanya kerana Allah Ta'ala". otak mencelah, "eh bersahur kena ada niat ka?". minum seteguk, lepastu tidur balik.

dosa pertama.

"kak, tgk budak tu. umur baru 13, suara dah pecah"
"ha lah. kenapa?'
"tu justin bieber tuh. umur 16 suara mcm perempuan lg!"
"yg kau first day puasa nak kutuk justin bieber neh kenapa?"
"eh aah. entah lah. tak boleh eh? haha"

bazaar pertama.

jumpa ramai sgt pemain spain kt bazaar td. rasa mcm nak pingsan ja. mujur dah pukul 6 lebih. bazir ja puasa aku kalau tetbe pingsan. david villa ada, david silva ada, juan mata ada, pedro pn ada. messi ja takdak. eh? haha. tp tak jumpa xavi ah plak. hesh. tgk. pemain spain pn beli mknn berbuka kt malaysia. tp kenapa aku tak pernah jumpa pemain malaysia beli mknn berbuka kt malaysia eh?

berbuka pertama.

char kuey tiaw dgn hasil proses penyulingan sebanyak dua kali. sulingan pertama untuk buang taugeh. sulingan kedua untuk buang kerang. agk-agk pasneh kalau aku minta char kuey tiaw tanak taugeh dgn kerang boleh dpt murah sket ka? tak pn substitute dgn ayam kenny rogers pn style gak dop? baru lah tak minda kelas ketiga.

call pertama.

sejurus sahaja berbuka, ada org call. dalam hati dah mcm "wah. ni call nak ucap selamat berbuka la ni". dgn bersuara sopan, aku jwb call. tiba-tiba keluar suara amoi bercakap kuat gila. "WRONG NUMBER LA!" jerit aku tak puas hati. kau dah la tak puasa. jangan nak menganggu emosi org yg tgh nak berbuka puasa boleh tak? dah la lepastu terus letak ja. wish ar selamat berbuka ka. selamat bertadarus ka. tak satu Malaysia sungguh. islam hadhari apatah lagi. cis betul. rumah terbuka raya nnt jgn nak datang mkn lemang ya!

nota kaki: penulis sengaja tidak mahu menceritakan mengenai terawih pertama beliau. dikhuatiri org menganggap ianya bertujuan utk riak. maka pahala sudah tidak dikira sbg pahala nnt. sekian.

.end of entry.

19 comments:

Unknown said...

hahahhaa
nota kaki tu menunjukkan bahawa anda pergi ke tidak terawih? :P

redballerina said...

oooo...selamat berpuasa lusa :)

fd said...

pemain malaysia mungkin dah muak dengan bazaar ramadhan sebab dari kecik dihidangkan dengan bemda yg sama jadi mereka pun serbu lah kenny rogers sebab mereka dgr kenny rogers ade offer buffet ramadhan.

pemain spain pulak mungkin sebab dah muak dengan kenny rogers so thts why la mereka nak cari kelainan dengan membeli ayam percik pak seman dan bubur lambuk kampung baru untuk juadah makan malam sebab mereka tak berbuka. atau mungkin mereka berbuka??

messi takde kat bazaar td sebab aku jemput die berbuka kat rumah aku td. puas sungguh lihat dia makan asam pedas ikan pari td. kepuasan yg terpapar kat muka dia semacam yg dapat kita lihat dalam iklan snack LAYS tu.

farah hanani said...

serius pooyo..ckp r ko tak terawih scot..hihi~
selamat berpose yerh~

fndrocka said...

Alang2 dah sebut terawih pertama..baik citer terus ler..

Razman said...

ngaku jelah ko x g terawih..kan sng..

Ann said...

messi spain kah..haha

mcm kes aku smlm, bbuka jer..mgumpat..syahdu betul

MOFASAD said...

spain ph spain~


hahahaha


>>_________<<

Liyana Lunia said...

suka je poyo. suka je

tenggelam punca said...

hhaa, kurng ajr punye amoi. haha.

pmain spain puasa nazar eh? haha

tenggelam punca said...

takkan tak thu. kata kipas susah mati.

Nurul Huda Rahim said...

ery,
ahaha. tak boleh riak org cakap :p

red,
lusa ja? tulat tade? hee.

fadh,
amboi. kalau ada hadiah penulis komen plg panjang, kompem kau mng. hee. cis. patut la tak jmpe messi kt bazaar. aku dah msg dia. esok dia nak berbuka dgn aku plak.

nani,
cis. tergamak kau. aku terawih la weh. selamat berpuasa!

fndrocka,
la. sapa nak ganti pahala aku yg hilang tu nnt? hee.

razman,
tak boleh man. ramai adek-adek skola baca blog aku neh. kena tunjukkan tauladan yg bagus.

ann,
haha. hilang separuh pahala. hikhik. bkn. messi ghana kot. huahaha.

mofasad,
kau masih merasakan diri kau sbg david villa ke wlpn di bulan ramadhan neh? haha.

liyana,
poyo is my middle name. lol. haha.

encik f,
eh tak pasti plak. nnt aku try msg xavi. tanya dia.

Nurul Huda Rahim said...

encik f lg,
eh apasal komen kau ats lg drpd komen aku? tetbe tak puas hati. haha. ala sbb aku dgr, depa kan nak start liga bbva dah. tak larat nak puasa. tuh pasal tak pasti. keh keh keh.

Anonymous said...

kau telah buat dosa pada puasa pertama

adogak gak ah kat bazaar ade pemain spain. bohong!

Tuhan tak suka. nnti masuk ape muraka.

fd said...

eh? ya eh? mungkin aku tak perasan. seronok sangat baca blog kau. harharhar.

Nurul Huda Rahim said...

'adogak' dan 'ape murka' itu typo atau gaya penulisan mengikut trend terkini? haha. tak tipu lah. mmg jumpa 'pemain' spain :p

Nurul Huda Rahim said...

fadh,
alahai. ayat minta diblanje puding caramel je. haha. makaseh weh. terharu aku ;)

Firol said...

aku bukan komen pertama

Nurul Huda Rahim said...

komen terakhir mungkin :p

Related Posts with Thumbnails