Monday, March 1, 2010

korang minum milo letak susu tak?

Ehem. sebenarnya, segan nak bagitahu. aku dah beli sesuatu utk mengatasi masalah cicak! HAHA. mari kita tunggu samada ianya berkesan atau tidak. kalau berkesan, akan ku buat satu entry khas bertajuk 'tips menghalau cicak'. heee. doakan aku berjaya oke? ceh. segan nak bagitahu konon. mcm la kau tgh ngantuk dlm kelas lalu beriang-riangan saling berbalas-balas tulisan di ats kertas mendiskusi hal perkahwinan dgn kwn kt sebelah kau lepastu lecturer nampak dan suruh kau kasi tahu satu kelas apa yg kau tgh sebuk tekun menulis kt ats kertas tu. itu baru betul segan. jangan cuba buat ye? oke. hari ini mari bercerita mengenai azim. masih ingat kesah kasehan si azim dan kesah kasehan si azim (season 2)? yg ni bkn nak cite pasal kesah kasehan lg. kesian plak azim. mcm la hidup dia tak pernah nya tak kasehan kan? haha. ini cerita hari jumaat lepas. dia kol rumah ktaorg. nak kasik tahu yg dia nak dtg rumah kitaorg. azim sekarang dah besar. dulu kecek-kecek, aku igt lg. ktaorg slalu samakan dia dgn shin chan. apa? bukan. bukan sbb kening tebal shin chan yg umpama ada 3 ekor ulat gonggok bertenggek tu. apa yg sama antara azim dan shin chan ialah gaya percakapan. dia suka cakap ayat yg salah. contoh nya ada sekali tu, time umur dia 3 tahun kot. dia panjat meja. lepastu dia nak turun. dia suruh la ayah dia tolong dukung dia. sambil tu dia pn ckp "AYAH, AYAH HATI-HATI AA. JATUH NNT" faham tak. sepatutnya ayah dia yg kena ckp cmtu kt dia sbb dia yg tgh dlm keadaan berbahaya. bukannya ayah dia. so mcm tu la kiranya. aku igt, bila dia dah 6 tahun neh, dah oke la. sekali bila dia sampai rumah ktaorg haritu, buka-buka pintu je, sambil bercekak pinggang dgn penuh gaya keyakinan tanpa sedikit rasa bersalah pn, azim jerit "HEY, SIAPA YG CALL AZIM TD TU HA??" beserta kening yg sedikit berkerut-kerut. duh. masih berupa shin chan rupanya -.-

tipis kan kening azim? kalau kau tade keje, kau boleh selesai kira berapa helai kening dia hanya dalam masa dua jam sahaja. haha.

hehe. tak kesah la. tak lama lepas tu, azim suruh aku buatkan air milo. aku pn tanya la dia "MILO TU NAK LETAK SUSU KE?" dia angguk. tp disebabkan aku tak suka minum susu, aku pn tak letak susu bila buat air milo utk azim (eh. jd, apa fungsi kau tanya dia td ye?). bila azim minum seteguk, aku tanya "SEDAP TAK?" azim pn jwb "SEDAP. TP KENAPA TADE SUSU?". err. ah sudah. mcm mana dia boleh tahu tade susu neh? hebat nya. sambil buat muka kurang bersalah dan sedikit tersenyum, ibarat bak kata artis-artis, jgn mudah melatah, aku pn jwb "AAH. MAK UDA TAK LETAK SUSU. NAPE? AZIM NAK LETAK SUSU KE?" dia angguk. aku rasa dlm hati dia mesti mcm HEK ELEH MAK UDA NEH. BKN TD AZIM DAH CKP KE NAK SUSU. aku pn pergi la letak susu dlm air milo dia. jadi di sini terdapat dua kesimpulan. pertama, kalau kau tak suka susu, jgn pandai-pandai tak nak letak susu dalam air org lain. dah kau kekurangan kalsium jgn nak mengheret org lain utk turut sama kekurangan kalsium plak. biar kurang kalsium sorg-sorg. kedua, jgn buat cubaan utk menipu budak kecil. sbb mereka sebenarnya pintar ;)

itu jam power rangers. mmg sekadar utk bergaya. nak tgk pukul berapa pn mmg tade. hanya boleh keluarkan bunyi dan lampu. 

.end of entry.

16 comments:

sharamli said...

budak2 memang mcm ni..banyak s0ngeh...kal0 ku kena wat.letak mil0+air panas...0k kan..hua3

Edriena Hazelina said...

haha!!!
huda..
akak ingat lagi dulu2 mase huda amik gambo ngan die. kecik je..
sekrang da beso da eh? da encem da..
nak masuk minang shin chan nie leh x?

siggplus said...

mesti ada susu ke?

susu cap kantung?

Ries Lee said...

mesti la letak susu..
tak der susu tekak aku tak boleh nak terima..

Frodo Baggins said...

aku rasa dak ni bakal jadik waris power rangers!


>>___<<

otak ketat said...

sharamli,
amboi. kejam nmpk. 30 minit la baru dpt minum ye? ke tuang ats piring kasik sejuk? haha.

edriena,
aah. besar dah dia. uh dia ckp dia dah ada gf. wakakaka.

sigg,
susu cap kantung tu apa? lalala.

ries lee,
heh. terbalik dgn aku. aku kalau ada susu mmg tak minum ar air milo tu ;p

frodo,
haha. kalau cmtu, aku bakal jd macik power rangers ar.oh woww. hebat jugak tu :p

fiD said...

tu lah ko,, len kali kasi susu,,,

aku pon suke susu,,huhu...

lagi lemak lagi sedap!

Mimie.Candy Cane said...

haaaa ko...jgn perkotak katikkan azim oke! aku dah training baek tu..

Razman said...

aku minum susu tak letak milo biasanya.

Huda said...

samelah. aku pon tak letak susu
hehehehe

Ah Fatt said...

cepatlah tulang ko mereput
osteoporosis dan menopaus
haha

otak ketat said...

fid,
ahaha. lg lemak lg tak suka susu tu :p

mimie,
uh hebak mung. azing org ganu. patut ar. haha.

razman,
tp kenapa kau tak puteh pn ye? haha.

huda,
kenapa kau asek nak sama dgn aku neh? :p

mat,
err menopaus? ye ke? ah kena cpt kawen neh. haha.

imah abd rahman said...

kazen,korg bkn ke adek bradek sume minum milo o je?igt dlu klo korg dtg umah kte mst ibu wat milo O..pastu mst suam,panas tamau..haha..nmpk nye trend milo O korg azim tak ikut r..~

otak ketat said...

ahaha. alahai. malu nya! kantoi byk songeh nya. hakhak. aah. tp yg laen sume bleh je minum milo ada susu. kita ja ngade sket. hakhak. oh suam tu kt umah awk ja. sbb taley minum ais. kalau kt umah, mesti berais! ahaha.

imah abd rahman said...

ha..btul da tu..kat umah kte xle minum ais..tp ble ktorg g umah korg,mst join gk minum milo yg keras tu ala ala aiskrom milo..tp dlm cwn plastik..hehehe~

otak ketat said...

haha. tu ar. best kan? aah dah lama tak buat milo o keras mcmtu. sekarang lain sket. lepas dah siap buat air milo, letak ais, pastu letak milo balik. pergh. best gle! haha. ehem. sekarang pn korg masih taley minum ais ke? hikhik.

Related Posts with Thumbnails