Tuesday, May 25, 2010

sungguh aku sayang kamu

Ini kesah dua-beradik. huda dan arep.

zaman tadika

"kau ada bwk balik gula-gula utk aku?"
"ada. nah!"

:')

***
"eh jom kita minum air paip"
"tp kita kan tgh puasa?"
"takpa. kita kecek ag. diam-diam la. tade sape taw"
"oke jom"

***
"kenapa kau tarik aku sekali td?"
"dah aku nak terjatuh"
"memang la. tp tak payah la tarik aku"
"biar la kita sama-sama jatuh motor"
"tgk pipi aku dah darah"
"takpa. pipi aku pn darah gak. hee"

zaman skola rendah

"arep! masuk la. jgn main hujan. nnt demam"
"yer kejap. jap lg aku masuk oke. hehe"

***
"jom maen layang-layang"
"jom! tp aku tanak lari oke"
"tp kau tareti naikkn layang-layang"
"tp aku tanak lari. penat nnt"
"kejap je. nnt layang-layang dah smpai atas aku kasi kau maen"
"oke"

***
"jom maen guli!"
"tanak. nnt kau kalah kau nanges"
"ala. aku janji tak nanges"
"oke jom"

zaman skola menengah

"aku nampak kau hisap rokok. aku bitaw mak abah"
"jgn la. aku janji aku tak hisap dah"
"siapa suh kau hisap td"
"ala kawan paksa la"

***
"kenapa kau kena diri tgh dataran td?"
"sbb dpt markah rendah"
"lorh! tahpape"
"kenapa kau kena jalan itik semalam?"
"sebab bising time prep"
"lorh! lg tahpape!"

***
"nape kau kena sebat semalam?"
"sbb conteng tandas"
"la! bajet otai la conteng tandas?"
"nape kau kena panggil dgn pengetua?"
"sebab belasah budak"
"habis kau tak bajet otai plak belasah budak?"

***
"kt rumah ada makanan apa?"
"tade apa"
"g la masak"
"tareti"
"oke. biar aku masak"
"yeay!"

mei 2006

"apsal kau nanges? mcm la aku dah nak mati"
"..."
"sakit tak kena tebuk lubang tuh?"
"sakit lah. tp aku oke ja"

***
"hari ni kau masak apa?"
"em ayam masak merah"
"kau tahu masak ke?"
"dah amek resipi kt mak la. hee"
"oke. em sedap gak"

:')

***
"jom kita g beli kueh"
"aku drive ke? kau kan tgh saket"
"ah tayah. kalau aku tgh pakai drip sekalipun aku takkan kasik kau bawak kereta aku neh. kau kan tak hebat drive. bahaya. haha"
" -.-"

***
"chemo neh buat rambut aku gugur la"
"takpa. kau botak pn tetap hensem"

:')

julai 2006

"aku nak kawen lah"
"tp kan kau muda lg?"
"mmg ar. tak kesah la tu. aku mesti kawen gak"

***
"eh kacak tak aku pakai baju pengantin?"
"kacak sgt weh!"
"haha. aku tahu aku mmg kacak"

september 2006

"kamu kt mana? arep dah takde"
"..."


25/5/2010. SELAMAT ULANG TAHUN MUHAMMAD ARIFF RAHIM.  DI HATI KAMI, KAMU TAKKAN PERNAH TIADA. TENANG SAHAJA DI SANA. NANTI,  KAMI PASTI AKAN MENYUSUL JUGA. AL FATIHAH.

.end of entry.

44 comments:

ismishahril said...

ahhh. sheeesshh.


aku sedeh.

otak ketat said...

ismishahril,
hingus meleleh tuh. lap cepat.

siggplus said...

al fatihah

its hard to feel happy when ppl closest to you was gone.

no matter how happy u arer, u can feel that theres a little hole inside ur heart, that cant be filled, that cant be cured.

bARdbOO said...

sedey.. :(

otak ketat said...

sigg,
betul. perasaan perit tu hanya tuhan yg tahu.

Liyanaa. said...

meh nak peluk <3

otak ketat said...

bardboo,
alamak. sorry. tade niat nk menyedehkan kamu :')

otak ketat said...

liyanna,
makaseh syg! :') tp jgn kuat sgt. nnt pingsan :p

♥CIK SHA♥ said...

AL-FATIHAH..
sedihnye..-_-

otak ketat said...

cik sha,
maaf. tak berniat juga buat kamu sedeh :')

Mimie.Candy Cane said...

al fatihah....truely touching la this one huda..takmo komen main2..seriously..aku sedey...ko jgn sedey2 k..semoga dia tenang di sana..

otak ketat said...

kak mie,
terima kasih kak mie. sy sentiasa berharap dpt berjumpa dia di sana nnt. rindu sgt oh :')

Berd said...

al-fatihah. moga arwah tenang.

sedih aku bila teringatkan mati.
kita hamba Dia pencipta. kita harus redha.

Anoneemus™ said...

[T_T]

Ceh. hilang macho ku.
Sudahlah baru melawat rakan yg kehilangan abg dlm kematian mengejut.sob sob.

otak ketat said...

berd,
tu la. semoga kita telah bersedia bila tiba waktu kita plak nnt.

Edriena Hazelina said...

erm.. xsangke da lame da..
rase macam baru je semalam akak bace salam takziah dari huda dulu.

syahira ariff said...

mati tak mengenal usia

otak ketat said...

anoneemus,
sedihnya. hurm. org macho pn boleh nanges kalau kehilangan org tersyg :')

edriena,
sy pn rasa mcm sekejap. terbayang-bayang lg kenangan bersama dia. haih. rindu nya -.-

syahira,
betul. jgn tunggu tua baru nak beramal ibadat.

Firol said...

emmm...permulaan menarik berakhir dgn kehilangan..smua bernafas akan puus nafasnya..

Al-Fatihah

otak ketat said...

firol,
kerana kita hanya hambaNYA :')

imah abd rahman said...

Al Fatihah utk arwah kazen..
sedih mmg sedih.kte sme2 rse ek huda..

otak ketat said...

imah,
yerp. perit kan. takpa. dugaan tuhan. semoga mereka berdua tenang di sana. amin.

NichKhun said...

alfatihah.. huda.. sedey la bace citer neyh? awak n abang awak ke neyh? huhuhu mase arwah meninggal korang umo bape?

risanur said...

al fatihah utk arwah...semoga huda kuat dan tabah menghadapi dugaan ini...
tapi nak tanya la sapa sebenarnya ariff tu??

mehah said...

semoga roh beliau tenang di sana...al-fatihah

sedih.. teringat arwah mak la...waktu kimo pun rambut gugur habis. sampai bulu kening pun gugur jgk..pastu masa rambut tumbuh balik tu mak nampak sweet dan hensem sangat..teringat sgt sbb arwah mak biarpun perit menahan kesakitan, tak pernah lupa nak senyum...

mehah said...

mesti arwah pun asik happy n tenang je ek.. dan kadang2 tanak tunjuk yg dia sbnarnya sakit,kecuali bila betul2 sakit.. kita yg nanges tgk..
semoga Allah merahmati mreka..meninggal dalam sabar menahan sakit jg dikira mati syahid..

otak ketat said...

nichkhun,
yerp. sy dgn arwah abg.

otak ketat said...

risanur,
terima kaseh kak. em abg sy ;')

mehah,
tabahkan hati ya mehah. tu la. dia seboleh-boleh tanak menyusahkan semua org. time sy nak tolong cuci luka tebuk lubang tu pn dia mcm tanak-tanak ja. dia takut sy geli. padahal kalau dah syg tak kesah pn. semoga arwah mak mehah dan arwah abg sy ditempatkan di kalangan org yg beriman. amin.

Aidi-Safuan said...

adoih... sedih la plak. :(
tapi kenangan arep tuh cam best jer. =)

otak ketat said...

aidi,
kenangan terindah :')

Nur -al- Ain said...

Ya Allah, peritnye.. benci cancer! teringat arwah nenek yang pergi sebab cancer, sakit kan. remuk hati.

semoge mereke di tempatkan di golongan org yang beriman, dilapang kubur mereke, diringankan seksa azab kuber mereke,

Amin.

otak ketat said...

nur al ain,
amin. cancer penyebab sahaja. mati itu kan mmg pasti. kita kena redha dgn semua ketentuanNYA :')

CheQ PP JoY said...

laa...sabar ye...Allah lbih sygkn..doakan y terbaek utk arwah..=]

otak ketat said...

cheq pp joy,
yerp. thanx :')

Clairvoyant said...

sedih. kebetulan mase aku bace entry neh, lappy aku pasang lagu "sebelum mata terlena"

*risau pulak bila sampai turn aku nanti. huhu

otak ketat said...

clairvoyant,
lagu apa tuh eh? tu la. takut kan. aku pn takut gak. amal tak cukup lg neh.

Nadia Hani said...

sedih.. e'though sy tak penah lagi kehilangan org tersayang tp mcm dapat rasa ape yg awak rasa. nak nangis. :(

otak ketat said...

nadia hani,
eh jangan nanges. nnt kalau kita sama-sama nanges, siapa nak pujuk sy? :')

metafora tertinggi said...

kau buat aku nangis tahu?
nah ambik hingus aku.


Al fatihah buat arep.
semoga bahagia di sana .

otak ketat said...

metafora,
thanx. nanges tuh baguslah. tanda hati kau masih berfungsi dgn normal nya :p

Huda Luna said...

huda,
aku sedih baca. panas je mata aku ni.
Al-fatihah untuk abg ko huda. aku harap ko tabah. byk kan sedekah al-fatihah utk arwah supaya dia bahagia di sana. amin

otak ketat said...

huda luna,
insyaAllah. amin. thanx :')

amalina sahaja said...

sebak nya baca entri ni :(

otak ketat said...

amalina,
;'(

Related Posts with Thumbnails