Friday, April 16, 2010

gatsby!

Sempena event ketiak basah esok, nuffnang ada kasik 4 peringatan:

1. Please take note that it is compulsory for all attendees of the Street Fair to come with socks and shoes, as not doing so would exclude you from being able to play some of the exciting games available at the Street Fair.

2-4. korg g usha blog kak jard (eh suka hati aku panggil dia kak. aku tgk ramai org panggil dia kak. aku pn rasa mcm best ja. so aku panggil la dia kak jugak. haha) dia dah translate siap paraphrase lg peringatan drpd nuffnang tuh. aku malas nak copy paste kat sini.

aku paste yg nombor satu ja sbb aku kurang puas hati. aku mmg malas nak pakai kasut sebenarnya. aku dah bercadang nak pakai sipa jepun ja. tetbe dapat peringatan cmtu, terpaksa la aku terkedek-kedek pergi basuh kasut (seingat aku, sejak beli kasut tu aku pernah basuh sekali ja). dah masuk toilet, baru teringat terlupa nak amek sabun dynamo. sbb aku malas, aku nampak ada syampu dove yg dah lama aku tak pakai (sbb dia mengeraskan rambut aku), aku pn belasah basuh kasut aku pakai syampu dove. esok agak-agak kalau korg lalu sebelah budak yg kasutnya berbau syampu dove, aku lah tuh. haha. tp jgn tegur aku taw. aku segan. aku kan pemalu orgnya. tgk dari jauh ja sudah. poyo kan? mcm nak kena sepak.

p/s: eh kasut aku masih tak kering neh. cuak plak. mcm rasa cuak hari isnin nak pergi perhimpunan tp ahad malam kasut tak kering-kering lg. lepastu jenuh guna hair dryer nak keringkan kasut -.-

.end of entry.

19 comments:

siggplus said...

aku dulu taim sekolah keringkan kasut letak bawah peti ais

Berd said...

'syampu dove mengeraskan rambut ko.'

aku paham.

Mimie.Candy Cane said...

ko ni kan...aku rase kite mmg sejiwa la..sungguh..ape kate ko gantung kasut ko kat kipas yang ko baru cuci ari tu.mesti angin dia kuat lagi.sempat je tu kering esok..

Ery Farieha said...

jumpe esok akak~
hehehe

Jard The Great said...

hehehe.. ku pon tingin nk pakai selipar jepun. sempat tuh nk beli kasut baru sblm pendaftaran. =p

Kapten said...

wei contact2 esok
ko hantar sms guna telepati
haha

Edriena Hazelina said...

tau x akak jeles kat huda??

wawawawa!!!

nak bitau..
akak ade keje kat putrajaya.
tapi bulan 7 ah.
nak dating ngan huda eh nanti. hehe..

otak ketat said...

berd,
kenapa aku rasa ngeri bila kau kata kau faham ye? haha.

sigg,
haha. panas kan. mmg hebat. aku masuk spinner slalunya. hakhak. tu yg rosak cpt tu washing machine :p

ery,
yerp :)

mimie,
kenapa kau nak sejiwa dgn aku? kau igt ni rancangan sehati sejiwa kt tv1 pukul 3 ptg tu ka? haha. itu kipas kt kolej la.

e-liex said...

huwaaa~~~ sedey xdapat join. Menang nanti jangan lupa belanja aku~ ;)

otak ketat said...

jard,
haha. idea best tu. tp tak sempat kot. err, kau bwk dua kasut esok bleh ka? :p

kapten,
oke! aku bluetooth kau pakai otak eh. haha.

edriena,
alalala. jgn jeles kak. oke! nnt kita dating sesama ye. pastikan akk bwk kad kedit. haha.

e-liex,
tu la. gedik nak final xm. haha. oke. aku mng nnt aku blanje kau sensodyne satu ;p

shakinah said...

aku dulu kalau kasut tak kering, aku bungkus toking aku dengan plastik. dalam kasut tu pandai2 la selit spaye tak keluar plastik tu. haha.


oo, kau pegi ke esok? aku datang jengukjenguk jela.
takde tiket masuk
uu

otak ketat said...

haha. tak senonoh gila kau neh shak oii. mesti guna plastik pasar wane merah tu kan? haha. la yeka? masuk ja la. tak bleh ka? haha.

ismishahril said...

syarat yg x disebutkan, ketiak kena basah..
memang ramai yg layak. hahaha

Aidi-Safuan said...

haha...padahal lagi senang kalau tak pakai kasut je. xde effect ape2 pon

Anoneemus™ said...

Oh.patut pun pakai syampu bawang.

Kapten said...

eh. aku ada FB ko ker? aku nak masukkan pic dalam FB

otak ketat said...

ismishahril,
kalau hadiah cabutan bertuah ikut ketiak sapa paling basah, aku mng dah felali tuh. haha.

aidi-safuan,
tu lah kan. beria ja nak pakai kasut bagai. oh ye. pakai kasut utk pijak kacang-kacang yg bertaburan di bawah ye -.-

anoneemus,
haha. syampu bawang melembutkan rambutku. guna bulu idung pn boleh. awww :p

kapten,
tade. aku kan tak femes. ahaha.

cikTi said...

ooow,.,

kAmulah si otak ketat ye,.
nmpk2 kamu tadi kat.,.

i was there too,.
(cikti yg pakai slendang merah..xtahu kamu ingt ke x).,.

otak ketat said...

err. nampak ka? ya yg paling selekeh tuh sy lah tuh. haha. alamak. tak pasan lah cikti yg mana. xpa2. lenkali mesti tegur kalau jmpa ;)

Related Posts with Thumbnails